Forumnyheter:

Senaste reportage: River Dee on the rocks av Hjortmyrs

Huvudmeny

sätas fiskedagbok

Startat av säta, april 17, 2007, 19:41:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

säta

forshagaforsen lördag midsommarhelgen :love:

fiskade zon1..

fick lite tips av thomasL :flyguy:

fiskade på under hela dagen(tröttnade på 1an hann jag göra flera gånger) utan några som helst påslag..

när vi åkte dit så sa jag  hur jag ville att vädret skulle vara vilket var: regn och mulet på dagen och uppklarnande under kvällen...

exakt så blev det och när sola kom från så hade jag först ett påslag, ingen stöt i linan...

efter några minuter så hade jag ett klockrent hugg men bågefiskare som man är så drar jag undan flugab för tidigt... släppte slingan men den var för lite tydligen :dunk:

några minuter efter det så tappade jag den första, den klev av efter ca 2 minuter... :dunk: :loopis:

trodde inte det var sant! så många chanser får man ju bara inte bomma :dunk:

tredje vändan så sitter den, 6,2 kg, 82 cm silverblank :love: :love:

man kan helt klart ha sämre start på laxsäsongen :tadaa: :love:

säta

kan fyllas på med en båge på 2,6 på en streaking caddis i onsdags v25 :looney:

grymt torrflugefiske i bredtjärn i krampen :nudge:

var där i 3 timmar.... tog 4 bågar, tappade 4-5 st och hade många hugg :vissla: :looney:

nytt pb på torrt :smulaimuchen:

säta

30/6 forshaga :vissla:

drog på en öring innan jag knappt hunnit börja... en g-öring som fick gå tillbaka...(lite för tidigt att avsluta fisket redan då 8)

runt kl 5 så drog jag på en större lax som tog ca 100 meter lina :love: men tyvärr så drog han av tafsen :dunk: :dunk:

hade några fler påslag annars är det inget mer att rapportera 8)

återkommer dit under vecka 28 :love:

säta

veckan började med att vi hämtade upp orre i karlskoga, efter någon pissepaus och rökpaus :vissla: så kom vi fram...

väl där började vi med att fixa linorna... förbannade jävla runningline att trassla :dunk: :dunk:

första dagen fiskade vi på 1an, jag hade 2 påslag, orre och adam nada :loopis:

första dagen på 2an började alla tiders :love:

mellan kl 9 och 12 tog jag:

en k-öring ca 2 kg.
1 k-lax ca 3 kg
1k-lax ca 4 kg
:looney: :looney: :love:

dagen efter var vi oxå på 2an men jag hade bara en känning... adam tog sin första lax... ca 3,5 kg.

dagen efter hade vi en tid på 1an men vi åkte upp mot dammån och fiskade...

hade 3 dragningar på 2dagar :dunk:

förbannade laxfiske att men inte kan lära sig att man inte ska köra med slinga vid öringfiske :dunk: :dunk:

veckan rullade på utan några som hellst känningar men vi hade väldigt trevligt ändå :tadaa: :tadaa:

nå bilder fick vi knappt med då batterierna tog slut och vi bodde i tält= ingen ström :gasp: :doh: :dunk:

eventuellt kommer orre med några bilder på trasslet :vissla:

orre

Citat från: säta skrivet juli 17, 2007, 13:32:53
veckan började med att vi hämtade upp orre i karlskoga, efter någon pissepaus och rökpaus :vissla: så kom vi fram...

väl där började vi med att fixa linorna... förbannade jävla runningline att trassla :dunk: :dunk:

första dagen fiskade vi på 1an, jag hade 2 påslag, orre och adam nada :loopis:

första dagen på 2an började alla tiders :love:

mellan kl 9 och 12 tog jag:

en k-öring ca 2 kg.
1 k-lax ca 3 kg
1k-lax ca 4 kg
:looney: :looney: :love:

dagen efter var vi oxå på 2an men jag hade bara en känning... adam tog sin första lax... ca 3,5 kg.

dagen efter hade vi en tid på 1an men vi åkte upp mot dammån och fiskade...

hade 3 dragningar på 2dagar :dunk:

förbannade laxfiske att men inte kan lära sig att man inte ska köra med slinga vid öringfiske :dunk: :dunk:

veckan rullade på utan några som hellst känningar men vi hade väldigt trevligt ändå :tadaa: :tadaa:

nå bilder fick vi knappt med då batterierna tog slut och vi bodde i tält= ingen ström :gasp: :doh: :dunk:

eventuellt kommer orre med några bilder på trasslet :vissla:

rökpaus vart det fan inte :bonk:

säta

Citat från: orre skrivet september 08, 2007, 15:23:24
rökpaus vart det fan inte :bonk:

:loopis: :loopis: :loopis:

Om du nu ska spamma i min tråd så kan du väl komma med några bra bilder, inte ¨på nåt förbannat jävla dret trassel :loopis: :loopis: :loopis:

säta

2008- en tur 3 tappade :appel1: slips öring i hedströmmen :sowhat:

Sg

säta

säta

jaja har vart ut 2 ggr iår bara pga hockeyn :gasp:

har tappat 3 st granna öringar i hedströmmen i januari samt fått en bängbåge i kolbäcksgropen :rofl: :rofl:

på söndag kan det bli en liten lucka för fiske...  :love:

Henka

Citat från: säta skrivet mars 08, 2008, 00:22:28
jaja har vart ut 2 ggr iår bara pga hockeyn :gasp:

har tappat 3 st granna öringar i hedströmmen i januari samt fått en bängbåge i kolbäcksgropen :rofl: :rofl:

på söndag kan det bli en liten lucka för fiske...  :love:

Jaså, har du åkt tidsmaskin :appel1:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

säta

Henka

Citat från: säta skrivet mars 12, 2008, 15:41:16

Nej. Januari har redan vart år 2008 :tafeja:

Ja, men 2008 har inte varit under 2007.
Eller? :rolleye:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

säta

Där tog du mig :appel1:

säta

16/3 Baggå

mycket vatten, fiskade mest pool 5. Där det var fin fart på vattnet :love:

Fisk fick vi. Eftersom alla kan se det här så skriver jag inte mer.

Åkte ifrån kameran, korvbröd mm :rolleye: lätt gjort efter 7 timmars sömn på 2 nätter :sleepy:

Är du intreserad hur det gick för mig, skicka ett im :hmm:

säta

jahaja, :rolleye:

Måndag 24/3
Bernshammar.

minusgrader i luften och is på linan, spöringarna. underbart fiske i 3,5 timme jag var där.

Fick 4 st. varav en vild :love: vilket smycke :love: :love:

inga bilder blev det... :-\

säta

söndagen den 30/4 var jag iväg med tunnbröd till hed igen, jag skulle guida lite och hjälpa till... men vad händer, jag tar 3 st och tunnbröd en :rolleye:

var iväg nu i lördags igen, fick bara en då, VILD!! som fick gå tillbaka. Denna resa gick min loop multi interm. lina av på mitten! >:( drog till, formodligen botten, lyfter spöt och PANG så var halva fluglinan borta :dunk: :dunk:

säta

Har vart iväg till hed några ggr nu på sistone, har fått fisk men inget övrigt att rapportera. Förutom att danne fick sin första hed öring :flyguy: :flyguy:

Var i villingsberg, sörämten och fiska i veckan några timmar när jag ändå var i kga och jobbade, fick en öring och röding :tadaa: riktigt fina!

Förtfarande dåligt med bilder :hmm: :liar:

säta

Hej Danne här!!

Höj kb bildgränsen om ni vill se bilder.

Ismo

Citat från: säta skrivet april 18, 2008, 23:26:42
Hej Danne här!!

Höj kb bildgränsen om ni vill se bilder.

Ska du spamma...lr. skriva nått vettigt?.. ???