Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

Vilka kommer gå boom i år?

Startat av rifle, maj 28, 2009, 11:18:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Hjortmyrs

Citat från: Thomas L skrivet juli 16, 2009, 15:27:16
Vart i Forshaga är det för mycket då om jag får fråga ???

När vadarstenen inte syns kan man väl säga att det är mer än trivselnivå på vattnet? För mycket kanske är för mycket sagt..  :lumber:

Thomas L

Citat från: kludden skrivet juli 16, 2009, 14:52:49
Jahapp nu var den stora Rögelaxen fixad till julbordet :hmm:
Vems julbord ??? ;)
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Thomas L

Citat från: Hjortmyrs skrivet juli 16, 2009, 15:44:53
När vadarstenen inte syns kan man väl säga att det är mer än trivselnivå på vattnet? För mycket kanske är för mycket sagt..  :lumber:
Håller med till viss del men det öppnar också opp lite för det blir mer platser där man kan fånga fisk. Inte bara på nacken på tvåan och just det tycker jag är ganska bra :nudge:
Dom 2 fiskar jag fått i veckan hade jag inte fått på lågt vatten iaf inte där dom högg :hmm:
Framförallt så verkar alla linor fungera och alla linor får användas överallt. Jag har fått fisk på helflyt (och f/s5) och jag har sett fisk landas i dag på flyt. Sen finns de som fiskar sjunk och får fisk, ja man kan fiska med det man trivs med överallt när inte vadarstenen syns, det är väl trevligt :yes:

Hjortmyrs

Citat från: Thomas L skrivet juli 16, 2009, 15:53:24
Håller med till viss del men det öppnar också opp lite för det blir mer platser där man kan fånga fisk. Inte bara på nacken på tvåan och just det tycker jag är ganska bra :nudge:
Dom 2 fiskar jag fått i veckan hade jag inte fått på lågt vatten iaf inte där dom högg :hmm:
Framförallt så verkar alla linor fungera och alla linor får användas överallt. Jag har fått fisk på helflyt (och f/s5) och jag har sett fisk landas i dag på flyt. Sen finns de som fiskar sjunk och får fisk, ja man kan fiska med det man trivs med överallt när inte vadarstenen syns, det är väl trevligt :yes:

Aha, så har jag faktiskt inte sett det. Men det kan ligga nåt i´t!  :tadaa:
Nåväl, te hälga vet jag!  :haum:

Thomas L

Citat från: Hjortmyrs skrivet juli 16, 2009, 16:04:44
Aha, så har jag faktiskt inte sett det. Men det kan ligga nåt i´t!  :tadaa:
Nåväl, te hälga vet jag!  :haum:
Avigsidan med högt vatten är båtberoendet. Det är inte trevligt att stå i buskar och metrhögt gräs och kasta :betis:

Betis

Citat från: kludden skrivet juli 16, 2009, 14:52:49
Jahapp nu var den stora Rögelaxen fixad till julbordet :hmm:
Julbordet??!!

Hur länge håller du dina laxxar till härskning i frysen??!!
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Henka

Citat från: Betis skrivet juli 16, 2009, 18:10:20
Julbordet??!!

Hur länge håller du dina laxxar till härskning i frysen??!!

Fryser man laxen hel så håller den lätt ett år.
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet juli 16, 2009, 18:20:45
Jo de är sant.
Tar tillbaks, glaserar man den så är det ännu säkrare.

Lite solsting här. ::)
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Ron

Citat från: Henka skrivet juli 16, 2009, 18:20:45

Inte de fetaste väl..?   :haum:
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

sasse

Inte jag o fru uhr förhoppningsvis.
Vi får se efter nästa vecka  :D

Henka

Citat från: Ron skrivet juli 16, 2009, 21:22:15
Inte de fetaste väl..?   :haum:

De fetaste är väl östersjöfiskar, och de smakar ju bättre om de får härskna 8)

Jag har inte gjort någon komparativ studie, men har i alla fall vid ett flertal tillfällen sparat laxar i ca ett år i frysen.
De har inte härsknat, å andra sidan så är väl inte långförvaring i frys nåt som bättrar på smaken precis.

Färsk fisk är godast, men ska man ha en lax till jul så är det nog bättre att frysa en blank under sommaren än att ge sig ut och fiska lekfisk i november :hmm:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ron

Citat från: Henka skrivet juli 16, 2009, 23:54:46
Färsk fisk är godast, men ska man ha en lax till jul så är det nog bättre att frysa en blank under sommaren än att ge sig ut och fiska lekfisk i november :hmm:

Sant.   :)
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

Thomas L

Fast i fjor köpte jag rökt Oppdrettslax  tilll julbordet och den var inte dum heller ;)
I ärlighetens namn så var den bättre än nån jag skickat på rökning hittills.

sebbe

Citat från: Thomas L skrivet juli 17, 2009, 09:24:05
Fast i fjor köpte jag rökt Oppdrettslax  tilll julbordet och den var inte dum heller ;)
I ärlighetens namn så var den bättre än nån jag skickat på rökning hittills.

Det kan endast bero på alla kulinariska kemikaliska tillsatser den proppats med i sin uppvæxt 
om inte røkarn brænde bil/traktordæck spillolja mm..   ;)
As a reward, Baldrick, take a short holiday...did you enjoy it?

Thomas L

Citat från: sebbe skrivet juli 17, 2009, 14:59:32
Det kan endast bero på alla kulinariska kemikaliska tillsatser den proppats med i sin uppvæxt 
om inte røkarn brænde bil/traktordæck spillolja mm..   ;)
Jo, det är ju en fråga om kvalite' :yes: ;)

Helljammer

Jag undgår (nästan) att gå booom i år..  Fick en liten namsengrillkorv på 1,2 idag under invevning för platsbyte....
Han snuvade dock mig nästan helt på drillen..  Den lille tomten högg när det i stort sett bara var tafsen kvar ute så det var bara att resa den i sammanhanget gruvligt överdimensionerade fjortonfotaren och låta spratteljocken dansa upp på grusöret nästan av sig självt..  Drilltid:iallfall inte över fem sekunder... :rofl:
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Citat från: Helljammer skrivet juli 19, 2009, 20:49:22
Jag undgår (nästan) att gå booom i år..  Fick en liten namsengrillkorv på 1,2 idag under invevning för platsbyte....
Han snuvade dock mig nästan helt på drillen..  Den lille tomten högg när det i stort sett bara var tafsen kvar ute så det var bara att resa den i sammanhanget gruvligt överdimensionerade fjortonfotaren och låta spratteljocken dansa upp på grusöret nästan av sig självt..  Drilltid:iallfall inte över fem sekunder... :rofl:

:yeah: Du klarade 1min/kg  :hmm:

//age

Thomas L

Citat från: Helljammer skrivet juli 19, 2009, 20:49:22
Sådana fiskar räddar hela resan ibland, har jag märkt :yeah: :D

Hjortmyrs

Tack gamla Forshaga för två fisk som gör att jag icke går bom i år..  :love:

Tafsbrott