Forumnyheter:

Senaste reportage: River Dee on the rocks av Hjortmyrs

Huvudmeny

Planer för 2020?

Startat av Betis, februari 27, 2020, 16:21:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Betis

Vad har ni tänkt er?
Själv tänker jag först fiska Verkeån, ihop med Thomas. Sen blir det Kalvsjön.
Någon gång i sommar blir det Bodsjön. Sen ska jag plocka in nån vecka nånstans norröver.
Var är inte riktigt bestämt än, fyller 60 bast detta år så nåt exklusivt torrflugefiske vore kul. Helst utan massvis med folk runtomkring och gärna på fisk som inte varit uppdragna 5-6 gånger före mig.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Balswinger

Havsöring till. Premiärveckan, 1:a april, typ västra Orust.
Orkla v27. Namsen v28.  :appelidiket:

Flygande-jakob

Torskfiske i mars. Det är det enda som är planerat.  :haum:

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet februari 27, 2020, 16:21:22
Vad har ni tänkt er?
Själv tänker jag först fiska Verkeån, ihop med Thomas. Sen blir det Kalvsjön.
Någon gång i sommar blir det Bodsjön. Sen ska jag plocka in nån vecka nånstans norröver.
Var är inte riktigt bestämt än, fyller 60 bast detta år så nåt exklusivt torrflugefiske vore kul. Helst utan massvis med folk runtomkring och gärna på fisk som inte varit uppdragna 5-6 gånger före mig.

Strömhult kanske kunde vara nått?  :haum:

MADMOOSE

Gädda på fluga....havsöring från 1/4 och framåt (ohhhh dessa sommarkvällar/nätter i båten  :love:)....skulle gärna hitta ett par dagar för lite torrfluga.....vi gör ett nytt försök med den inställda trippen till Slovenien.....mera havsöring.....gädda på fluga , gärna på grunt vatten i Blekinge!  :love:

Helljammer

Igår kom ju nyheterna att ytterligare två trevlig pooler på föreningskortet i Stjördal faller bort så det blir ju allt mer osannolikt att fiska föreningskortet där iaf.
Så tja, nån liten laxtur till västra botten tidigt på säsongen, lite harvande i tröndelag om/när det kan vara läge på annan plats än SJFFs föreningssträckor och såklart nöta öring närmare hemma. Det blir nog det hela. Det vore roligt med nån annan tripp nån annanstans, men klent med bra idéer på var.
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet februari 28, 2020, 07:44:35
Strömhult kanske kunde vara nått?  :haum:
Varför inte sopa i med Trollemölla å Norrbyströmmen när man ändå är igång? Berget har väl viktrekord i fenlös rb. Enligt reklamen så finns det ju till och sightfishing i kanalen. :D
I am the real one.

Betis

Har en annan kompis som också fyller 60 iår. Vi kanske gör nåt ihop.
I am the real one.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet februari 28, 2020, 09:54:02
Varför inte sopa i med Trollemölla å Norrbyströmmen när man ändå är igång? Berget har väl viktrekord i fenlös rb. Enligt reklamen så finns det ju till och sightfishing i kanalen. :D

Det verkar som du har å göra hela året. Ja då hoppar du väl Ätran i år då ja.... :-\ :-*

rifle

Först på agendan är att längta efter fisket, vilket nästan är bättre än själva fisket.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet februari 28, 2020, 10:45:57
Det verkar som du har å göra hela året. Ja då hoppar du väl Ätran i år då ja.... :-\ :-*
Får jag följa med gör jag gärna det. :D
I am the real one.

Matte

Tja, blir en massa besmete i hemmabäcken såklart i maj.. Typ samma fiske som Emån men sjukt mycket mindre hippt... :tadaa:
Några misslyckade laxförsök blir det så klart så klart i juni. Juli och Augusti försöker jag vistas i vår fjällvärld allt jag hinner...
Ska väl bli nån Norgetur i samma älv som sista 15 åren, men då det blivit en "poppisälv-alla måste lägga ut bilder på instagram-alla hippa ska dit" så känns det faktiskt inte lika spännande som när fisket var sämre men man fick minst lika bra då man fick fiska själv... :loopis:
Med stugan vid Byskeälven så blir det givetvis några kast då och då när man inte är borta, men av nån anledning blir det mest att gå ner och spana på fisk och andra djur... :lumber:
Sen misstänker jag att kastspöt åker fram ännu mera?
Efter att nog bara fiskat fluga i 25 år så blev det överraskande mycket spinnfiske i fjol, och egentligen varför begränsa sig?

Ismo

Citat från: Matte skrivet februari 28, 2020, 23:57:16
Tja, blir en massa besmete i hemmabäcken såklart i maj.. Typ samma fiske som Emån men sjukt mycket mindre hippt... :tadaa:
Några misslyckade laxförsök blir det så klart så klart i juni. Juli och Augusti försöker jag vistas i vår fjällvärld allt jag hinner...
Ska väl bli nån Norgetur i samma älv som sista 15 åren, men då det blivit en "poppisälv-alla måste lägga ut bilder på instagram-alla hippa ska dit" så känns det faktiskt inte lika spännande som när fisket var sämre men man fick minst lika bra då man fick fiska själv... :loopis:
Med stugan vid Byskeälven så blir det givetvis några kast då och då när man inte är borta, men av nån anledning blir det mest att gå ner och spana på fisk och andra djur... :lumber:
Sen misstänker jag att kastspöt åker fram ännu mera?
Efter att nog bara fiskat fluga i 25 år så blev det överraskande mycket spinnfiske i fjol, och egentligen varför begränsa sig?

Spinn är BRA! ..varför begränsa sig?

Henka

Familjeni kommer att njuta av den vanliga Bornholmsresan i påsk.

Jag och Micke tar den vanliga premiären i surna.

Sen semester i år, så det blir v32 i Driva, ska bli kul att se älven i augusti.  :)

Sen lär man väl hinna med lite fiske hemma, gädda, öring och framåt juni nån lax.  :)

Ska jobba lite på att få igång ungarna med turer till klubbtjärn.

Det blir ett ganska vanligt år.
Tyvärr utan vårfiske på Em, reser lite för mycket med jobbet just nu...
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

thesaurus

Dra min första lax på fluga, sen spendera semestern med att leta storöring. Kanske  införskaffa mig en flytring för vulgatafisket, får se om pengarna tillåter.

Betis

Citat från: ismo skrivet februari 29, 2020, 08:32:28

Spinn är BRA! ..varför begränsa sig?
Kommer nog jiggfiska en del abborre, provade lite i somras efter ett 20 årigt uppehåll å det var jävligt kul. :D
I am the real one.

Henka

Abborre är en fantastisk matfisk :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Den vanliga resångesten börjar infinna sig..... :-\
Lördag nästa vecka bär det iväg till Bodsjön.
I am the real one.

Henka

Citat från: Henka skrivet februari 29, 2020, 09:21:56
Familjen kommer att njuta av den vanliga Bornholmsresan i påsk.

Jag och Micke tar den vanliga premiären i surna.

Sen semester i år, så det blir v32 i Driva, ska bli kul att se älven i augusti.  :)

Sen lär man väl hinna med lite fiske hemma, gädda, öring och framåt juni nån lax.  :)

Ska jobba lite på att få igång ungarna med turer till klubbtjärn.

Det blir ett ganska vanligt år.

Halvårsrevision:
Familjen kommer att njuta av den vanliga Bornholmsresan i påsk. FAIL

Jag och Micke tar den vanliga premiären i Surna. FAIL

Sen semester i år, så det blir v32 i Driva, ska bli kul att se älven i augusti.  :)  - Hoppet lever, om än väldigt svagt... Nytt besked från Norge imorrn...

Sen lär man väl hinna med lite fiske hemma, gädda, öring och framåt juni nån lax.  :)  CHECK

Ska jobba lite på att få igång ungarna med turer till klubbtjärn. FAIL

Det blir ett ganska vanligt år. FAIL
Men höstfiske blir det :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007