Författare Ämne: Fiskodling.  (läst 682 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 8 286
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
Fiskodling.
« skrivet: augusti 24, 2020, 10:24:13 »
https://sverigesradio.se/artikel/7538871
Å jag som i min naivitet trodde det var Chilenare som ägde de chilenska fiskodlingarna.... :zero:
De skador som de orsakar utanför sin egen kust är rena västanbrisen jämfört med vad de hittar på i Chile.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Utloggad MADMOOSE

• Moderator
  • Antal inlägg: 1 727
SV: Fiskodling.
« Svar #1 skrivet: augusti 25, 2020, 16:42:22 »
Gick en dokumentär på TV för ett antal år sen som tog upp just den problematiken. Norrmännens "fjordlax" som ödelade stora kustområden i Chile och slog ut det kustnära fisket som samhällen levt på i århundraden. Nä fy fan vilket dumt jävla djur människan är. Och jag är väl inte ett dugg bättre.... :betis:

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 961
  • Oooooaaaah!
SV: Fiskodling.
« Svar #2 skrivet: augusti 26, 2020, 16:14:56 »
Gick en dokumentär på TV för ett antal år sen som tog upp just den problematiken. Norrmännens "fjordlax" som ödelade stora kustområden i Chile och slog ut det kustnära fisket som samhällen levt på i århundraden. Nä fy fan vilket dumt jävla djur människan är. Och jag är väl inte ett dugg bättre.... :betis:

Såg den..vilket skämt fr. Norrmännens sida.... >:( ..å vilken misshandel av ortsbefolkningen...PENGAR STYR... :p
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.