Forumnyheter:

Senaste reportage: River Dee on the rocks av Hjortmyrs

Huvudmeny

Glöggprovning

Startat av Balswinger, december 16, 2020, 10:33:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Betis

Fast avbockar en eventuell provsmakning.....
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet december 17, 2020, 09:00:07
Fast avbockar en eventuell provsmakning.....

Jag tar med till Ätran nästa gång vi träffs där. Den lär finnas kvar tillsdess....  ;)

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet december 17, 2020, 12:43:42

Jag tar med till Ätran nästa gång vi träffs där. Den lär finnas kvar tillsdess....  ;)
Har köpt en lr två såna varje år å de första 10 åren var de ganska bra.
Sen tycker jag de letat med ljus å lykta för å hitta nåt nytt å lyckats lite så där varierande.
Sällan värd en hundring. Detta året hoppar jag.
Däremot kokar grabben väldigt god glögg baserad på äppelmust , inte så klistersöt som köpeglöggen kan vara. :yeah:
I am the real one.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet december 17, 2020, 13:46:40
Har köpt en lr två såna varje år å de första 10 åren var de ganska bra.
Sen tycker jag de letat med ljus å lykta för å hitta nåt nytt å lyckats lite så där varierande.
Sällan värd en hundring. Detta året hoppar jag.
Däremot kokar grabben väldigt god glögg baserad på äppelmust , inte så klistersöt som köpeglöggen kan vara. :yeah:

Om det är OK för Jakob så får du gärna lägga ett litet recept i tråden. Du kan använda lite kod. Om du skriver Norrlands så är det underförstått att det skall bytas ut mot äppelmust.  ;)

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet december 17, 2020, 13:56:39
Om det är OK för Jakob så får du gärna lägga ett litet recept i tråden. Du kan använda lite kod. Om du skriver Norrlands så är det underförstått att det skall bytas ut mot äppelmust.  ;)
Ska fråga om han är villig å lägga ut.
Risken är stor att han bara svarar, :- Men för helvete farsan, det för faan bara vanlig jävla glögg, det ska du väl inte behöva recept till!!!!
Men jag ska ta risken för din skull. ;D
I am the real one.

Balswinger

Citat från: Betis skrivet december 17, 2020, 14:03:14
Risken är stor att han bara svarar, :- Men för helvete farsan, det för faan bara vanlig jävla glögg, det ska du väl inte behöva recept till!!!!

Han gör väl som farsan: tar I As alkoholfria och spetsar - men med äppelmust!  :booze:
:)

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet december 17, 2020, 14:03:14

Menar du att pojkuslingen skulle höja rösten mot far dagarna innan julafton. Jag är chockad!  :whoa: ;)

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet december 17, 2020, 14:28:45
Menar du att pojkuslingen skulle höja rösten mot far dagarna innan julafton. Jag är chockad!  :whoa: ;)
Vi har avskaffat julklappar......
De kan bli rätt styvt i korken bara för att de kan vispa ihop en bea utan att den skär sig...
I am the real one.

Balswinger

Citat från: Betis skrivet december 17, 2020, 14:50:19
Vi har avskaffat julklappar......
De kan bli rätt styvt i korken bara för att de kan vispa ihop en bea utan att den skär sig...

Jo, Jo! Styv i korken! Det är väl det som är risken med bra. Som att sitta och slicka i sig rent smör.  :haum: