Lite tankar om fiske efter storöring

Startat av Flygande-jakob, januari 04, 2020, 16:09:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Betis

Citat från: rifle skrivet januari 07, 2020, 13:03:32
Det viktigaste gå inte och gnäll över andras bra fiske!
Det har jag faktiskt inte hört så många som gör. :nono:
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Helljammer

Har nu blivit med en tjänste-Das Boot. I vårens inlärningsperiod skall jag skicka ned den och testköra på ett antal platser jag ändå brukar fiska öring på själv, kan vara bra att veta hur det egentligen ser ut.  Den ska tydligen kunna ta sig ned på 100m djup, det torde väl räcka hoppas jag. :lumber:
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Ismo

Betis

Citat från: ismo skrivet januari 08, 2020, 20:45:05

Missat TA ::)
Inte tänkt på, får han ont i magen om nån annan får fisk?
I am the real one.

Ismo

Flygande-jakob

Citat från: Helljammer skrivet januari 08, 2020, 16:07:59
Har nu blivit med en tjänste-Das Boot. I vårens inlärningsperiod skall jag skicka ned den och testköra på ett antal platser jag ändå brukar fiska öring på själv, kan vara bra att veta hur det egentligen ser ut.  Den ska tydligen kunna ta sig ned på 100m djup, det torde väl räcka hoppas jag. :lumber:

Undervattenskamera? Spännande isåfall!

Helljammer

Citat från: jakob skrivet januari 09, 2020, 08:18:25
Undervattenskamera? Spännande isåfall!

Ja så kallad undervattensdrönare, ska bli spännande att se hur strömt vatten den egentligen pallar att jobba i..  Det tycks inte finnas nån (inte som skriver på nätet om iaf) som använder dessa i strömvatten..
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

rifle

Citat från: Helljammer skrivet januari 09, 2020, 08:54:46
Ja så kallad undervattensdrönare, ska bli spännande att se hur strömt vatten den egentligen pallar att jobba i..  Det tycks inte finnas nån (inte som skriver på nätet om iaf) som använder dessa i strömvatten..

Alla har hamnat ute i havet  :yes:

Finns ju water wolf för de som inte har råd med en egen sub.
https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/water-wolf-camera-uw-11.html?gclid=EAIaIQobChMIsOWtqor25gIVBEQYCh31pQOZEAQYASABEgLi_vD_BwE
What time is it? It´s time to rock not yet!

rifle

Citat från: Betis skrivet januari 08, 2020, 21:17:42
Inte tänkt på, får han ont i magen om nån annan får fisk?

Nej det upplever då inte jag att han får.

Betis

Citat från: rifle skrivet januari 09, 2020, 09:19:14
Nej det upplever då inte jag att han får.
Nähe väl så, ovanligt fenomen med fångstavundsjuka åtminstone i min bekantskapskrets är dett iaf.
Så det är inget jag direkt känner till så väl så därför jag frågar.
Eftersom du påpekade det som nåt så vanligt så det till å med skulle kunna uppfattas som ett problem.
I am the real one.

rifle

Citat från: Betis skrivet januari 09, 2020, 10:09:59
Nähe väl så, ovanligt fenomen med fångstavundsjuka åtminstone i min bekantskapskrets är dett iaf.
Så det är inget jag direkt känner till så väl så därför jag frågar.
Eftersom du påpekade det som nåt så vanligt så det till å med skulle kunna uppfattas som ett problem.

Vill nog kanske inte påstå att det är ett vanligt fenomem, det var inte så jag menade det när jag skrev.
Man är luddig som vanlig  :hmm:

Ismo

Men TA är bra!..en snäll person. :)...Vi har bara upplevt han som sådan...men vi kan ha TOTALT fel! :hmm: Men å andra sidan...vem är felfri själv?

Henka

Citat från: jakob skrivet januari 05, 2020, 09:35:36
Tack! Hade du inte läst den innan?

Jo, men det var värt att läsa igen.
Och det var fortfarande bra.
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

thesaurus

Läste den i somras och läste den igen, jättebra läsning. Ska ta med mig mycket av detta in i årets säsong.