De här är meningen å tas på allvar, därför läggs denna tråd inte på Dretsnack.
Nå va tror ni, är det någon mening med att försöka hindra växthuseffekten?
Måste det inte till att det tvärt slutas elda med fossila bränslen?
Jag tror att de fossila bränslena kommer att eldas upp till sista droppen och kolbiten.
Oavsett bensinpriser eller utsläppsrätter.
Tror jag med. Det är kört. Oavsett vad vi gör eller inte. Men givetvis måste vi fortsätta kämpa för en bättre värld på alla sätt vi som medborgare, människor och länder kan.
Men jorden mullrar och vad människan gjort mot sin planet kan inte göras ogjort. Jag tror att vi passerat "point of no return"! Punkten där vi om vi radikalt ändrat i princip allt kunnat få klimat, miljö osv att förändras åt rätt riktning istället för som nu, fel.
Precis som en läkare eller bara människa måste göra allt hon kan för att hjälpa någon som är dödssjuk trots att inget hopp längre finns, måste vi fortsätta kämpa för en bättre värld. Det är det viktigaste. Vad som verkligen händer i framtiden vet vi ej, det är inte viktigt, men vi måste göra vad vi kan för att det ska bli bra!
Global dimming är intressant och visar ju på hur kört det verkligen är! Slutar vi med alla fossila bränslen och liknande kommer bara resan mot katastrofen gå ännu fortare! Om det nu stämmer...?