Författare Ämne: P.t f/sj3 eller streamdip  (läst 976 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andy

• Gäst
P.t f/sj3 eller streamdip
« skrivet: mars 19, 2008, 13:33:37 »
Ni som fiskar i mörrum vilken lina skulle ni föredra power tape f/sj3 eller stremdip till sådana förhållander som är nu dvs vårfiske eller vid flom. Har svårt att bestämma mej. Jag har redan en s2/s3 men tycker den är ganska tung att jobba med vill gärna ha en flyt del.
Hur är f/s3 och streamdipen att kasta med jag har hört många säga att streamdipen är en kastkanon och att f/s3 har en gångjärns effekt. Jag vet inte men har hört så.?!
Tacksam för svar!!!
M.v.h

Utloggad Loopis

• loopis
  • Antal inlägg: 2 062
  • Tältmaffian goes Barbie!
    • Tältmaffian Blogg
SV: P.t f/sj3 eller streamdip
« Svar #1 skrivet: mars 19, 2008, 14:32:51 »
Nya FS3 kastar lika bra som FS5 (streamdip) ingen av linorna fiskar dock lika djupt som en 2/3:a.

Om du har möjligheten så köp en av varje, själv har jag en fs5 och kommer nog fiska både blanklax å blänkare med den i vår.
Join the maffia

Andy

• Gäst
« Svar #2 skrivet: mars 19, 2008, 14:41:18 »
Hej Loppis!
En kompis till mej har en streamdip och han säger att den släpper väldigt fint ifrån vattnet gör f/s3 det också vad jag har förstått så är den f/i/s3. Eller??????
M.v.h

Utloggad Loopis

• loopis
  • Antal inlägg: 2 062
  • Tältmaffian goes Barbie!
    • Tältmaffian Blogg
« Svar #3 skrivet: mars 19, 2008, 14:48:23 »
Hej Loppis!
En kompis till mej har en streamdip och han säger att den släpper väldigt fint ifrån vattnet gör f/s3 det också vad jag har förstått så är den f/i/s3. Eller??????
M.v.h

jaepp den är flyt, intemediate och sjunk 3, den släpper fint. det är den blå turkosgröna du ska ha i s åfall, inte den gamla flourgröna historian.
Join the maffia