Författare Ämne: Framtidsplaner  (läst 3917 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TG

• Antal inlägg: 1 983
  • Arte Et Marte
Framtidsplaner
« skrivet: maj 22, 2008, 13:11:33 »
Finsn det några visioner, förändringar, nyheter som är på G??  :)

When April showers bless the hills
Take yourself and your fly rod away
Where anvil clouds court the skies
Find streams flowing clear, like Tanqueray

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 360
  • Våga vägra!
    • Min presentation
SV: Framtidsplaner
« Svar #1 skrivet: maj 22, 2008, 13:22:44 »
Finsn det några visioner, förändringar, nyheter som är på G??  :)

Vad skulle du vilja se/läsa/höra?
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad TG

• Arte Et Marte
« Svar #2 skrivet: maj 22, 2008, 13:32:56 »
Vad skulle du vilja se/läsa/höra?

Reportage är trevligt, tillbakablickar likaså.
Tankar & funderingar kring nya saker är oxå trevligt, och då menar jag inte att man måste topptesta allt, utan mer diskutera kring det.

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #3 skrivet: maj 22, 2008, 13:34:54 »
Reportage är trevligt, tillbakablickar likaså.
Tankar & funderingar kring nya saker är oxå trevligt, och då menar jag inte att man måste topptesta allt, utan mer diskutera kring det.

Vi har nog lite bilder hemmavid som vi kan lägga upp.
Loppan har också en nästan färdig liten historia från mitt å Karins besök i höstas.

Vi har några flugmönster på gång.

Om någon har något bidrag så tittar vi gärna på det också :)

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad Loopis

• loopis
  • Antal inlägg: 2 062
  • Tältmaffian goes Barbie!
    • Tältmaffian Blogg
« Svar #4 skrivet: maj 23, 2008, 22:07:57 »
hag liovar, fiskelust blir rock ´n roll, mer rock´n rioll snart!  8)
Join the maffia

Sg

• Gäst
« Svar #5 skrivet: maj 29, 2008, 15:47:50 »
hag liovar, fiskelust blir rock ´n roll, mer rock´n rioll snart!  8)

Låter bra ::)

Clabbe

• Gäst
« Svar #6 skrivet: juni 02, 2008, 17:02:18 »
Kanske ska försöka få till ett lite bredare sortimen? Så som det ser ut just nu så handlar ju fiskelust.se mest om laxfiske.

Utloggad TG

• Arte Et Marte
« Svar #7 skrivet: juni 03, 2008, 08:31:09 »
Kanske ska försöka få till ett lite bredare sortimen? Så som det ser ut just nu så handlar ju fiskelust.se mest om laxfiske.

Kategorierna finns ju. Bara för er att fylla dom.

Clabbe

• Gäst
« Svar #8 skrivet: juni 03, 2008, 09:35:31 »
Kategorierna finns ju. Bara för er att fylla dom.
Det är ju uppenbarligen inte så enkelt att locka besökare till ett forum.

Man kanske ska försöka sig på att göra några fler reportage, flugbindningstävlingar mm.
Gör "vi" det så kanske intresset för forumet ökar och vi får en större bredd. Slutprodukten bli ett intressantare forum för både lax och "pupp"-fiskare att botanisera i.

Utloggad TG

• Arte Et Marte
« Svar #9 skrivet: juni 03, 2008, 09:38:59 »
Det är ju uppenbarligen inte så enkelt att locka besökare till ett forum.

Man kanske ska försöka sig på att göra några fler reportage, flugbindningstävlingar mm.
Gör "vi" det så kanske intresset för forumet ökar och vi får en större bredd. Slutprodukten bli ett intressantare forum för både lax och "pupp"-fiskare att botanisera i.

Som jag skrev, förutsättningarna på forumet finns. Bara att sätta igång.

Karin

• Gäst
« Svar #10 skrivet: juni 03, 2008, 18:41:03 »
Du har ju bytt till ny avatar i alla fall...stort steg  :looney:  ;)

Utloggad Olavi

• Antal inlägg: 1 447
« Svar #11 skrivet: juni 03, 2008, 18:53:25 »
Samma här, jag tyckte att var dags att hjälpa forumet in i 2010-talet...  ::)
...cause I´m a man of wealth and taste..

Karin

• Gäst
« Svar #12 skrivet: juni 03, 2008, 19:55:11 »
 ;D

Clabbe

• Gäst
« Svar #13 skrivet: juni 04, 2008, 12:10:54 »

:rofl:  ;D

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #14 skrivet: juni 05, 2008, 20:49:30 »

Jag vet faktiskt inte om det är rätt väg att gå, de flesta som häckar här fiskar väl mest lax och även lite "annat" fiske, så det känns som att det är rätt väg att gå.
Men givetvis sitter jag inte inne med några rätta svar, utan det kanske är så att ökad bredd är lösningen.

Men ser jag till mig själv och mina värderingar så hellre ett ganska nischat djupt forum, än ett forum som är för brett och grunt. Men vi får väl se hur det ut, eller avvecklar sig. På sistone har ju det mesta gått i stå... vilket kanske är en naturlig konsekvens av att de flesta faktiskt fiskar. Hoppas att det visar sig leda till mycket nytt material under sommaren och hösten.

Den som lever får se :hmm:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

opettersson

• Gäst
« Svar #15 skrivet: juni 05, 2008, 21:20:13 »
Gädda  :D Det enda rätta  :looney:

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 965
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #16 skrivet: juni 05, 2008, 21:43:45 »
Ja håller me TG, bara fyll på i rätt area me vad som tycks fattas.
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Perry

• Gäst
« Svar #17 skrivet: juni 12, 2008, 14:54:27 »
Jag tycker att gäster inte ska ha tillgång till själva forumet heller. Vill man läsa våra "dagböcker", rapporter, tips, pryltester m.m så ska man väl åtminstone bemöda sig med att registrera ett konto. Kanske minskar det antalet nyregistreringar men vad jag förstår så är det inte en uttalad målsättning att växa i medlemsantal?  Å andra sidan kanske fler registrerar sig för att komma åt forumet för att sedan tröttna, (många inaktiva medlemmar). Avregistreras ej aktiva medlemmar efter en viss tid redan idag? 

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #18 skrivet: juni 12, 2008, 15:02:39 »
Jag tycker att gäster inte ska ha tillgång till själva forumet heller. Vill man läsa våra "dagböcker", rapporter, tips, pryltester m.m så ska man väl åtminstone bemöda sig med att registrera ett konto. Kanske minskar det antalet nyregistreringar men vad jag förstår så är det inte en uttalad målsättning att växa i medlemsantal?  Å andra sidan kanske fler registrerar sig för att komma åt forumet för att sedan tröttna, (många inaktiva medlemmar). Avregistreras ej aktiva medlemmar efter en viss tid redan idag? 

Medlemmar som inte loggat in på 90 dagar tas med viss regelbundenhet bort, om de inte på något vis hört av sig och sagt att de vill vara kvar. Så länge som vi är en liten begränsad skara så klarar jag nog av att hålla det hyggligt i huvet. I värsta fall är det väl nån stackare som får registrera om sig :)

Att folk ska vara tvugna att registrera sig för att få läsa på forumet är jag rätt skeptisk till, jag skulle åtminstone inte själv registrera mig på ett forum som jag inte har en aning om vad som försiggår.
Ett mellanting kan förstås vara att kanske begränsa något mer vilka tavlor som gäster kan läsa, och/eller göra så att gäster inte kan titta på bilder och lite sådana saker.

Som du säger är iaf inte mitt mål med det hela att vi ska bli störst, eller ens särskilt stora. Det är en kul grej på hobbynivå, och får gärna stanna där. Däremot så skulle jag gärna se att forumet är ganska nischat och på så vis kan samla en bred kompetens inom ett smalt område. För att hålla liv i forumet så tror jag att ett visst mått av nyrekrytering är ett måste. Samma gamla sura gubbar tröttnar på att ställa samma frågor och ge samma svar till varann. Kommer det nån ny dåre så hamnar ofta frågorna i ett nytt sken - kanske för att folk bara är nya, eller för att med nya människor kommer nya perspektiv.

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad TG

• Arte Et Marte
« Svar #19 skrivet: juni 12, 2008, 15:13:32 »
Medlemmar som inte loggat in på 90 dagar tas med viss regelbundenhet bort, om de inte på något vis hört av sig och sagt att de vill vara kvar. Så länge som vi är en liten begränsad skara så klarar jag nog av att hålla det hyggligt i huvet. I värsta fall är det väl nån stackare som får registrera om sig :)

Att folk ska vara tvugna att registrera sig för att få läsa på forumet är jag rätt skeptisk till, jag skulle åtminstone inte själv registrera mig på ett forum som jag inte har en aning om vad som försiggår.
Ett mellanting kan förstås vara att kanske begränsa något mer vilka tavlor som gäster kan läsa, och/eller göra så att gäster inte kan titta på bilder och lite sådana saker.

Som du säger är iaf inte mitt mål med det hela att vi ska bli störst, eller ens särskilt stora. Det är en kul grej på hobbynivå, och får gärna stanna där. Däremot så skulle jag gärna se att forumet är ganska nischat och på så vis kan samla en bred kompetens inom ett smalt område. För att hålla liv i forumet så tror jag att ett visst mått av nyrekrytering är ett måste. Samma gamla sura gubbar tröttnar på att ställa samma frågor och ge samma svar till varann. Kommer det nån ny dåre så hamnar ofta frågorna i ett nytt sken - kanske för att folk bara är nya, eller för att med nya människor kommer nya perspektiv.

:flyguy: :flyguy: