Författare Ämne: Framtidsplaner  (läst 3922 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Perry

• Gäst
SV: Framtidsplaner
« Svar #20 skrivet: juni 12, 2008, 15:18:02 »
Medlemmar som inte loggat in på 90 dagar tas med viss regelbundenhet bort, om de inte på något vis hört av sig och sagt att de vill vara kvar. Så länge som vi är en liten begränsad skara så klarar jag nog av att hålla det hyggligt i huvet. I värsta fall är det väl nån stackare som får registrera om sig :)

Att folk ska vara tvugna att registrera sig för att få läsa på forumet är jag rätt skeptisk till, jag skulle åtminstone inte själv registrera mig på ett forum som jag inte har en aning om vad som försiggår.
Ett mellanting kan förstås vara att kanske begränsa något mer vilka tavlor som gäster kan läsa, och/eller göra så att gäster inte kan titta på bilder och lite sådana saker.

Som du säger är iaf inte mitt mål med det hela att vi ska bli störst, eller ens särskilt stora. Det är en kul grej på hobbynivå, och får gärna stanna där. Däremot så skulle jag gärna se att forumet är ganska nischat och på så vis kan samla en bred kompetens inom ett smalt område. För att hålla liv i forumet så tror jag att ett visst mått av nyrekrytering är ett måste. Samma gamla sura gubbar tröttnar på att ställa samma frågor och ge samma svar till varann. Kommer det nån ny dåre så hamnar ofta frågorna i ett nytt sken - kanske för att folk bara är nya, eller för att med nya människor kommer nya perspektiv.

Det är den nackdel jag också ser i mitt förslag. Möjligen kan den lilla kolumnen på fiskelust.se; Senaste foruminlägg ge en hänvisning om innehållet. En annan idé är att läsaren kan se tavlorna men inte dess innehåll.

Jag har såklart inget emot "gäster" som sådana, det är ju fiskebröder, (oftast  :appa2: ) Men hellre att dom kommer in i stugan och deltar i snacket än att dom står och kikar i fönstret.  (Vilken jävla metafor   ::)   ;D  )

Inloggad Betis

• Antal inlägg: 6 972
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #21 skrivet: juni 13, 2008, 21:53:01 »
Medlemmar som inte loggat in på 90 dagar tas med viss regelbundenhet bort, om de inte på något vis hört av sig och sagt att de vill vara kvar. Så länge som vi är en liten begränsad skara så klarar jag nog av att hålla det hyggligt i huvet. I värsta fall är det väl nån stackare som får registrera om sig :)

Att folk ska vara tvugna att registrera sig för att få läsa på forumet är jag rätt skeptisk till, jag skulle åtminstone inte själv registrera mig på ett forum som jag inte har en aning om vad som försiggår.
Ett mellanting kan förstås vara att kanske begränsa något mer vilka tavlor som gäster kan läsa, och/eller göra så att gäster inte kan titta på bilder och lite sådana saker.

Som du säger är iaf inte mitt mål med det hela att vi ska bli störst, eller ens särskilt stora. Det är en kul grej på hobbynivå, och får gärna stanna där. Däremot så skulle jag gärna se att forumet är ganska nischat och på så vis kan samla en bred kompetens inom ett smalt område. För att hålla liv i forumet så tror jag att ett visst mått av nyrekrytering är ett måste. Samma gamla sura gubbar tröttnar på att ställa samma frågor och ge samma svar till varann. Kommer det nån ny dåre så hamnar ofta frågorna i ett nytt sken - kanske för att folk bara är nya, eller för att med nya människor kommer nya perspektiv.

Jo. :yeah:
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Utloggad rifle

• Antal inlägg: 2 146
  • Hårdrockare med flugspö!
    • http://www.rocket-roll.com/
« Svar #22 skrivet: mars 14, 2018, 13:24:06 »
Kanske prata sig lite fiske en stund.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 361
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #23 skrivet: mars 14, 2018, 15:13:03 »
Kanske prata sig lite fiske en stund.

Det skulle då vara en väldigt liten stund  :haum:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Inloggad Betis

• Antal inlägg: 6 972
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #24 skrivet: mars 14, 2018, 19:19:15 »
Flugbindning är fiske. :hmm:
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 361
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #25 skrivet: mars 15, 2018, 08:16:12 »
Flugbindning är fiske. :hmm:

Fick du nån fisk igår då?  ;D
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009