Författare Ämne: Flugmönster - Svart is av strömmen  (läst 2142 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik

• Antal inlägg: 1 453
    • Flugbindningsshopen
Flugmönster - Svart is av strömmen
« skrivet: maj 29, 2008, 03:18:32 »
Här kan ni kommentera flugan Svart is av strömmen
« Senast ändrad: maj 29, 2008, 03:21:14 av Fredrik »
Nytt år nya utmaningar...

pehea

• Gäst
SV: Flugmönster - Svart is av strömmen
« Svar #1 skrivet: december 01, 2008, 21:59:07 »
Jättefint mönster, och säkert en mycket bra fiskefluga. Men jag funderar över bindbeskrivningen där det står att vingen är lime och svart... Turkos köper jag, men lime är det väl ändå inte? Man kan debattera om färgen lime är limefruktens skal eller dess fruktkött, men det måste vara grönt med varierande inblandning av gult.  :haum: Då 30 % av män har färgblindhet så kan jag ju se fel, det medges.

Mvh Per.

Utloggad Fredrik

• Antal inlägg: 1 453
    • Flugbindningsshopen
« Svar #2 skrivet: december 01, 2008, 22:56:59 »
Jättefint mönster, och säkert en mycket bra fiskefluga. Men jag funderar över bindbeskrivningen där det står att vingen är lime och svart... Turkos köper jag, men lime är det väl ändå inte? Man kan debattera om färgen lime är limefruktens skal eller dess fruktkött, men det måste vara grönt med varierande inblandning av gult.  :haum: Då 30 % av män har färgblindhet så kan jag ju se fel, det medges.

Mvh Per.
Hallå, det står Vitt, isblått och svart hår med fem påfågelherl längst upp :appel1:   ;)

Tack för påpekandet :yeah:
Nytt år nya utmaningar...

strömmen

• Gäst
« Svar #3 skrivet: december 03, 2008, 20:18:57 »

Mvh Per.

Jaha Per, nu skrämde du skiten ur mig för jag tillhör ju dom där procenten som faktiskt inte har koll på färgerna, dvs färgblind. Men att jag skulle ha blandat ihop isblått med lime hade varit ännu sämre än nåt jag ställt till med förut! Kanske bara skulle binda gråa flugor framöver? :yeah: MVH//Jonas

pehea

• Gäst
« Svar #4 skrivet: december 03, 2008, 20:22:36 »
Jaha Per, nu skrämde du skiten ur mig för jag tillhör ju dom där procenten som faktiskt inte har koll på färgerna, dvs färgblind. Men att jag skulle ha blandat ihop isblått med lime hade varit ännu sämre än nåt jag ställt till med förut! Kanske bara skulle binda gråa flugor framöver? :yeah: MVH//Jonas
Av dina flugor att döma har du bra koll på färger och nyanser. Här var nog tryckfelsnisse inblandad, det stod faktiskt lime och svart i mönsterbeskrivningen, fram till nyligen... :appa2:

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 586
  • Oooooaaaah!
« Svar #5 skrivet: december 03, 2008, 20:24:56 »
Av dina flugor att döma har du bra koll på färger och nyanser. Här var nog tryckfelsnisse inblandad, det stod faktiskt lime och svart i mönsterbeskrivningen, fram till nyligen... :appa2:

Är det du som är färgblind då .. ???
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

pehea

• Gäst
« Svar #6 skrivet: december 03, 2008, 20:38:38 »
Är det du som är färgblind då .. ???
Inte det minsta, som bevis kan jag nämna att jag just nu tittat på min röda julgran och funderar på att kyssa min kvinnas gröna läppar. Fast när jag tänker på det va det lite konstigt att alla sa att ölen var grön på S:t Patricks senast när den ju var röd?