Hur presenteras flugan så att den blir oemotsåndlig för Laxen
Jag vet att dom ser min fluga men .... ja rätta knycken har den inte. Vad saknas

Ta bara igår som exempel så togs 18 fiskar runt knuten. Det innebär att säkert 50 st dragit i flugan hos diverse (ca 10-12 st) fiskare totalt sett. Jag gjorde så gott jag kunde men kände inget

Vad skullle jag gjort

Jag planerar en kurs hos Granbo nästa år för att förkovra mig men mottar "fusklappar" i ämnet innan dess

Ja det är säkert fler än jag som undrar

Ja nu blev kanske frågan i sig fokuserad till min gårdag och det var väl inte meningen utan seriöst hur fiskar ni flugan

och vad har ni för resultat av det jämfört med de fiskare ni delar vattnet med

Även negativa erfarenheter uppskattas delning kring

Men OK mitt gårdagsresultat är uruselt med tanke på hur huggvillg fisken var, tydligen

så man börjar ju fundera

och det är verkligen inte första gången det är på det sättet för mig iaf, massor av huggvilllig fisk men ingen är intresserad av vad jag presenterar..... nä bättring anbefalles

Jag fiskar säkert inte på hetaste ställena så jag inser att det inte borde hända mest för mig men att det händer nåt har jag krav på att förkovra mig till i motsvarande situationer i framtiden

med ER hjälp då

eller Granbos om ni inte släpper till

Jag är väl i en period där jag fiskar långsamt, dvs mendar opp en sinktip, vete fan om det är bra men det känns gött

Min erfarenhet är att långsamt är bättre än snabbt

men det är kanske bara som jag tror...

att flugan får hänga och "tugga" in mot egna kanten....
Eller är det släng ut och lita på turen som gäller

Jag tror inte att jag har en strategi iaf

Eller det vet jag att jag inte har