För oss med fiskelust > Fiskelust.se

Vad vill du ha ut av fiskelust.se?

(1/13) > >>

Henka:
Ja, nu har vi hållt på med det här i tre härliga år. Tiden går fort när man har roligt :)

Dock så verkar det ju som att det har stagnerat en hel del, det händer inte så mycket på forumet, och förra året var lite av ett lågvattenmärke när det gäller aktivitet på hemsidan, vilket i alla fall jag tycker är en rolig liten del av hela kakan...

Vad tycker ni att vi ska göra med hemsidan - vad vill ni se, läsa mer om etc. Vad skulle ni själva vilja bidra med för att göra det bättre och mer intressant?

Jag har inga ambitioner om att detta ska bli nån slags stort flugfiskeforum, men samtidigt så är jag ganska övertygad om att viss tillväxt är nödvändig för att vi ska kunna utvecklas, inte minst för att diskussionerna ska gå vidare...
Vad ska vi göra för att locka in lite nya medlemmar?

Vad har ni för förhoppningar inför 2010?

:fly:

Helljammer:
mer aktivitet på chaten under vinterhalvåret!

Sg:
Jag är ju mer här för folket som figurerar på forumet. Jag tittar inte så mkt på själva utrustningsdelarna och fiskedelarna längre utan mer planket och folks dagböcker mm.

Läser givetvis även när folk tagit sig tid och gjort kåserier mm :)

Dock om man ska se det från en "nykomlings" perspektiv är ju givetvis de forumsdelar jag inte besöker så frekvent, av desto större intresse. För anledningen att jag inte kollar så ofta är ju snarare för att jag hängt med er sen snart 10 år tillbaka än att jag inte tycker om fiske. Det mesta är sagt på utrustningsfronten osv oss emellan :)

Men för en nykomling som inte känner folk här inne är givetvis inte saken samma. Jag tycker ni ska köra på vägen ni redan kör!

För att jämföra med en annan vistelse man hade tidigare, här hittar du inte produkttester på första sidan, utan här hittar du istället folks egna tankar om... Precis vad som helst.

Vad är mer äkta?

Jag skulle gärna se mer kåserier och artiklar av oss som figurerar här. Jag själv har inte gjort någon och det beklagar jag för jag skulle faktiskt gärna vilja göra en, om något.

Jag tror att frågan om att växa som forum tyvärr ligger mer i en fråga om marknadsföring än om innehållet.

Mitcho:
Vet inte ifall stänga forumet eller delar av det för "gäster "skulle ge fler medlemmar, det är kanske framförallt forumet som ger medlemmar.

Hemsidans artiklar m.m. borde spegla det som finns i forumet. Så det är som det ska tycker jag.

Det kanske inte framgår så bra att alla medlemmar kan bidraga til hemsidan?
Blir någon medlem bara för att skriva på hemsidan? Går det att locka folk med det, hur?
Kanske förtydligande om hur rättigheter på artiklar m.m hanteras kan ge nya bidrag till hemsidan?

Henka. du får göra mer "reklam" ;D för hemsidan bland oss medlemmar.

Sen är det kanske många av oss som har dåligt med tid för att hinna göra något mer kreativt till hemsidan.

Thomas L:

--- Citat från: Mitcho skrivet januari 20, 2010, 19:06:22 ---...
Kanske förtydligande om hur rättigheter på artiklar m.m hanteras kan ge nya bidrag till hemsidan?
...
--- Slut citat ---
Vaddå rättigheter??? Publicerat på internet är väl som att lägga ut på ett allmänt smörgåsbord??? Alla har rätt till det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion