Nissan?
Nix!
Det var inte Nissan, som ska vara riktigt fin vid Sennan har jag hört, utan nåt bra mycket fulare.
Igår besöktes nämligen Mölndalsån, min sambo (vilken nu typ är särbo på halvtid) som nu pluggar i Götet bor nämligen 5 minuters gångväg därifrån. Med det sagt innebär det inte att vattnet är lätt att hitta.
Det är motorvägar, vanliga vägar, tågstationer, mackar, fabriker och andra härliga saker. Men letar man noga hittar man, med lite tur, en laxförande å!
En smula galet är det att det faktiskt simmar lax här, den tanken får man när man väl hittat ån. Där jag "fiskade" rann den på nåt mystiskt vis ut från ett fabriksområde, under E6an och helt fritt i ca 50 meter innan den försvann igen under en annan byggnad. Några hundra meter nedströms blev den åter synlig igen efter att ha runnit under Mölndals station.
Inte ett dugg vackrare än det låter.
På ett par ställen ser man spår efter ett tappert biotopvårdsarbete och här, om man anstränger sig riktigt jädra hårt, kan man få intrycket av att man är på en fiskeplats. Här sveptes också Proletären över presumtiva ståndplatser igår.
Matilda hittade en plats under ett träd att sitta på. Jag gjorde snart henne sällskap, för många kast blev det inte idag.
Imorgon Viskan!