Författare Ämne: Olja båten...  (läst 6501 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad västvis

• Antal inlägg: 3 110
SV: Olja båten...
« Svar #20 skrivet: mars 25, 2011, 18:32:10 »
Ni som har båtar nu är det väl dags olja.    :hmm:

Utloggad Ron

• Antal inlägg: 3 054
  • Allt som simmar är inte fina fiskar.
« Svar #21 skrivet: mars 25, 2011, 19:11:21 »
Ni som har båtar nu är det väl dags olja.    :hmm:

Om två månader är det dags att börja fundera.....
“A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other.”

Utloggad Thomas L

• Antal inlägg: 6 892
  • snart så
« Svar #22 skrivet: mars 25, 2011, 19:14:35 »
Olja båten :rolleye: vaffödådå, vaffö gör di på detta viset :p helt onödigt ju :tafeja:
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Utloggad Ron

« Svar #23 skrivet: mars 25, 2011, 19:17:39 »
Olja båten :rolleye: vaffödådå, vaffö gör di på detta viset :p helt onödigt ju :tafeja:

Därför att den inte är av plast.

Utloggad Thomas L

• snart så
« Svar #24 skrivet: mars 25, 2011, 19:20:08 »
Därför att den inte är av plast.
Så dumt ::)

Sg

• Gäst
« Svar #25 skrivet: mars 25, 2011, 22:14:00 »
doppa båten i silicon mucilin! :D

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 687
  • Oooooaaaah!
« Svar #26 skrivet: mars 25, 2011, 22:17:05 »
..Men om en transporterar olja några ggr. ..med ens båt! ..så borde väl den väl bli ordentligt impregnerad?... :D
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad Ron

« Svar #27 skrivet: mars 31, 2011, 15:01:17 »

Henka: Vad kör du med för olja i år? 

Vad är det för skillnad på linoja och den "träolja" som säljs på stormarknaden? :haum:

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 687
  • Oooooaaaah!
« Svar #28 skrivet: mars 31, 2011, 16:42:53 »

Vad är det för skillnad på linoja och den "träolja" som säljs på stormarknaden? :haum:

..antagligen den som är en olja! .... :run:
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 459
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #29 skrivet: mars 31, 2011, 17:32:28 »

Lustigt att du frågar, för just idag skulle jag gå ner å olja båten, plockade fram allt, inklusive en nyäten men otroligt trött liten unge som skulle få sova i vagnen under tiden jag oljade... Så den övertrötte och ilskne ungen knölades ner i vagnen och bäddades om, vilket hela kvarteret hörde att det inte var uppskattat, jag rafsade ihop grejerna, bland annat tjära, drev, terpentin, penslar, kniv, skruvmejsel, gasolbrännare från biltema och tändare samt en gammal avlagd kastrull, och dessutom en piassavakvast så att jag för en gångs skull skulle kunna borsta av båten ordentligt innan jag oljade fast mer dret i den ;D

EFter ett par hundra meter somnade monstret i vagnen, stressen å irritationen började lägga sig, och det mesta kändes bra, jag släntrade ner till båten tog fram tjära, drev och kniv och drevade så fint efter konstens alla regler. Detta efter att ha borstat av den utvändigt förstås.

Sen var det dags för att olja den, jag tänkte blanda oljan med terpentin och sen värma upp den för bästa uppsugningsförmåga. Oljan ja. Vilken jävla olja, jo, den som står hemma i hallen.

För övrigt är det kokt linolja, och skillnaden mellan sån olja och "träolja" är att det bara finns kokt i hallen ;D

Jag vet ärligt talat inte så mkt om skillnaden, men vad jag läst på burkarna på stormarknad så är det "linoljebaserad oljeblandning"...

Nytt försök imorrn? :p
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

K-O.V

• Gäst
« Svar #30 skrivet: mars 31, 2011, 19:43:03 »
Lustigt att du frågar, för just idag skulle jag gå ner å olja båten, plockade fram allt, inklusive en nyäten men otroligt trött liten unge som skulle få sova i vagnen under tiden jag oljade... Så den övertrötte och ilskne ungen knölades ner i vagnen och bäddades om, vilket hela kvarteret hörde att det inte var uppskattat, jag rafsade ihop grejerna, bland annat tjära, drev, terpentin, penslar, kniv, skruvmejsel, gasolbrännare från biltema och tändare samt en gammal avlagd kastrull, och dessutom en piassavakvast så att jag för en gångs skull skulle kunna borsta av båten ordentligt innan jag oljade fast mer dret i den ;D

EFter ett par hundra meter somnade monstret i vagnen, stressen å irritationen började lägga sig, och det mesta kändes bra, jag släntrade ner till båten tog fram tjära, drev och kniv och drevade så fint efter konstens alla regler. Detta efter att ha borstat av den utvändigt förstås.

Sen var det dags för att olja den, jag tänkte blanda oljan med terpentin och sen värma upp den för bästa uppsugningsförmåga. Oljan ja. Vilken jävla olja, jo, den som står hemma i hallen.

För övrigt är det kokt linolja, och skillnaden mellan sån olja och "träolja" är att det bara finns kokt i hallen ;D

Jag vet ärligt talat inte så mkt om skillnaden, men vad jag läst på burkarna på stormarknad så är det "linoljebaserad oljeblandning"...

Nytt försök imorrn? :p

Mamma mia  :doh: glömma pryttlar hemma  :rofl: när det ska göra ett fysiskt jobb  :appel1:

Utloggad Ron

« Svar #31 skrivet: mars 31, 2011, 20:49:44 »

Du skulle lastat oljan i vagnen och lämnat ungen hemma...  :appa2:

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #32 skrivet: mars 31, 2011, 20:59:44 »
Du skulle lastat oljan i vagnen och lämnat ungen hemma...  :appa2:

Jag säger inte att det är så, men teoretiskt sett så finns det ju en möjlighet att du kanske inte är den allra första som möjligen tänkt nåt liknande idag... :vissla:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad Ron

« Svar #33 skrivet: april 01, 2011, 08:23:44 »
Olja och lösningsmedel är ganska brandfarliga grejer, man brukar varna för att indränkta trasor kan självantända osv.
Så jag skulle nog dra mig för att värma smörjan över öppen låga, åtminstone om jag hade ett barn med mig.  :haum:

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #34 skrivet: april 01, 2011, 08:29:01 »
Olja och lösningsmedel är ganska brandfarliga grejer, man brukar varna för att indränkta trasor kan självantända osv.
Så jag skulle nog dra mig för att värma smörjan över öppen låga, åtminstone om jag hade ett barn med mig.  :haum:

Om jag har Elias med mig är det en förutsättning att han sover i vagnen för att ens kunna olja något alls, han får sova på behörigt avstånd, och det handlar ju inte om nån uppvärmning till höga temperaturer... Men självklart så handlar det rätt mycket om försiktighet...
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 7 210
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #35 skrivet: april 01, 2011, 14:50:32 »
Linoljetrasor är det absolut bästa som finns för å tända i pannan med... :yeah: :yeah:
Näe, öppen låga å linolja vore inget jag skulle ge mig på.
Å då är jag ändå ganska glad i grejjer saom smäller å brinner!!! :yeah: :love: :flyguy:

Testa gärna med Elias på behörigt avstånd å Karin på lika behörigt avstånd med GPSen inskruvad på akuten... :yes:
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #36 skrivet: april 01, 2011, 18:41:08 »
Idag brann det iaf inte nåt värre än planerat... :yeah:

Lite olja, lite terpentin i kastrull å på gasolköket, jag värmde upp det till kanske 40 grader, jädrar va fint det sögs in i trät :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 7 210
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #37 skrivet: februari 23, 2013, 19:38:17 »
Snart dags!!! :D
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Utloggad Thomas L

• snart så
« Svar #38 skrivet: februari 23, 2013, 20:41:59 »
Snart dags!!! :D
Har ni vår eller  :metare:

Men hur snart är snart för det ser ut här som det gjort ett par månader.... :(

Utloggad Ron