Författare Ämne: Kan man lura sig själv till nåt kul i år?  (läst 17136 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jakob

• Antal inlägg: 1 637
SV: Kan man lura sig själv till nåt kul i år?
« Svar #80 skrivet: mars 06, 2015, 09:37:11 »
De där heter märkligt nog Hammerdalingen, i bestämd form, undrar vilken Hammerdalsbo som bör äras för detta. :haum:

Knyter Henka fast den på en ryggsäck kan han marknadsföra den som Forshagingen.  :yeah: Tycker gott han kan skruva dit ölhållare och toarullehållare på sidorna också så är det den kompletta fiskestolen för ett fiskeäventyr i Värmland.

Jag börjar inse att jag är snabb och rapp i mitt stolsryggsäck köp jämfört med många andra. Jag velade bara i 1,5år innan jag köpte. Är ju så sjukt bra om man inte ska gå längre sträckor.

Hur jävliga brukar dom vara att kånka runt på då? Borde väl finnas varianter med nån hyfsad mes eller nåt som ligger bra mot ryggen?

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 200
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #81 skrivet: mars 06, 2015, 09:53:01 »
Hur jävliga brukar dom vara att kånka runt på då? Borde väl finnas varianter med nån hyfsad mes eller nåt som ligger bra mot ryggen?

Mes kan du va själv! :tafeja:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad lakselva

• Antal inlägg: 184
« Svar #82 skrivet: mars 06, 2015, 09:54:20 »
Jag har märkt att jag blivit snål mot mig själv, hur råda bot?

Utloggad jakob

« Svar #83 skrivet: mars 06, 2015, 10:13:38 »
Jag har märkt att jag blivit snål mot mig själv, hur råda bot?

Var generös mot någon annan istället.  :D Du kan få mitt kontonummer.  :yeah:

Utloggad MADMOOSE

• Moderator
  • Antal inlägg: 1 361
« Svar #84 skrivet: mars 06, 2015, 10:55:16 »
Var generös mot någon annan istället.  :D Du kan få mitt kontonummer.  :yeah:

;D

Utloggad rifle

• Antal inlägg: 1 979
  • Hårdrockare med flugspö!
    • http://www.rocket-roll.com/
« Svar #85 skrivet: mars 06, 2015, 11:43:03 »

Så jävliga är det inte, remmarna är väl ok och så men den kommer längre ut från ryggen vilket gör det lite sämre.
Men man fnissar förtjust sen när man sitter på sin stol och äter en bulla och byter fluga medans nån bekant febrilt letar efter nån vass sten att sitta på så vadarbyxorna får hål.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Utloggad jakob

« Svar #86 skrivet: mars 06, 2015, 12:05:52 »
Så jävliga är det inte, remmarna är väl ok och så men den kommer längre ut från ryggen vilket gör det lite sämre.
Men man fnissar förtjust sen när man sitter på sin stol och äter en bulla och byter fluga medans nån bekant febrilt letar efter nån vass sten att sitta på så vadarbyxorna får hål.

Men nackdelen är väl som du skrev tidigare att så fort du lyfter röven från den där stolen så sitter den bekante som klistrad där och vägrar flytta sig.  :-\
Man kanske borde ha med sig två stolryggsäckar om man har en bekant?
Jag som inte har några kompisar klarar mig med en!  :yeah:

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 311
  • Oooooaaaah!
« Svar #87 skrivet: mars 06, 2015, 12:13:58 »
Men nackdelen är väl som du skrev tidigare att så fort du lyfter röven från den där stolen så sitter den bekante som klistrad där och vägrar flytta sig.  :-\
Man kanske borde ha med sig två stolryggsäckar om man har en bekant?
Jag som inte har några kompisar klarar mig med en!  :yeah:

..men du har väl så dålig mage att röven är inte att tänka på att sitta med?..så du behöver ingen stol! :D
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad jakob

« Svar #88 skrivet: mars 06, 2015, 12:24:53 »
..men du har väl så dålig mage att röven är inte att tänka på att sitta med?..så du behöver ingen stol! :D

Tvärtom, måste sitta på nåt annars pyser det ur.. :tafeja:

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 311
  • Oooooaaaah!
« Svar #89 skrivet: mars 06, 2015, 12:25:46 »
Tvärtom, måste sitta på nåt annars pyser det ur.. :tafeja:

Du borde bli heltids Metare... :tadaa:
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 569
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #90 skrivet: mars 06, 2015, 12:56:12 »
Tror jag har en sån där stolryggsäck  med ryggstöd jag skulle kunna ge bort. Helt värdelös att bära och ett helvete att göra av med ryggstödet. Tung, besvärlig och otymplig. Perfekt om man vill bli stark och man slipper  käka anabola för att bli arg och irriterad.
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Hjortmyrs

• Gäst
« Svar #91 skrivet: mars 06, 2015, 21:27:34 »
Det skönaste är ändå en billig campingstol med burkhållare. Nästan så det bär emot att lämna den för att gå en repa.

Vi hade en riktigt regnig dag uppe i Gaula förra året.
Några ur vårt gäng byggde ett föredömligt camp med två sköna campingstolar och ett parasoll + bord i mitten, samt spöhållare av drivved. De på valdet ovanför kastade lystna blickar på denna inrättning.  :kopp:

Utloggad amebix

• Antal inlägg: 668
« Svar #92 skrivet: mars 06, 2015, 21:29:39 »
fick ju en sån därna karpmetarstol av bossebus i julklapp för ett par år sen  men den är så jäääävla dryg o släpa på. man sitter som en kung  i den dock
fittstuvningshjärna!!!!!!

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 569
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #93 skrivet: mars 06, 2015, 21:41:38 »
Det skönaste är ändå en billig campingstol med burkhållare. Nästan så det bär emot att lämna den för att gå en repa.

Vi hade en riktigt regnig dag uppe i Gaula förra året.
Några ur vårt gäng byggde ett föredömligt camp med två sköna campingstolar och ett parasoll + bord i mitten, samt spöhållare av drivved. De på valdet ovanför kastade lystna blickar på denna inrättning.  :kopp:

Jo,det är nog bättre.
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

salmonmike

• Gäst
« Svar #94 skrivet: mars 06, 2015, 22:32:25 »
Klyktattare! Men snälla ni? Endast Klyktattare använder stolryggsäck vid fiske.. Jag är är djupt bedrövad. Kunde jag aldrig drömma om ;)

Hjortmyrs

• Gäst
« Svar #95 skrivet: mars 06, 2015, 22:54:37 »
Klyktattare! Men snälla ni? Endast Klyktattare använder stolryggsäck vid fiske.. Jag är är djupt bedrövad. Kunde jag aldrig drömma om ;)

En cigarr och en liten medhavd whisky, eller kopp kaffe för den delen, i en skön stol när man gått i älven ett tag är ju en frälsning varje gång.  :love:

Men du är väl en sån där jäktig och härjig ungdom med hörlurar i älven, ömsom kast ömsom facebookuppdatering.  :spank:

salmonmike

• Gäst
« Svar #96 skrivet: mars 06, 2015, 23:57:40 »
Ja jag är en härjig ungdom. Man piskar igenom poolen en gång, sen hoppa i bilen och piska nästa osv..osv.. När man inte orkar mer drar man till sitt sovställe... Jag hatar ryggsäckar och sittfiskare men måste erkänna att jag själv trilla dit. Skulle fiska vall i Norge. Hatar det också men av nån anledning blev de så då älven va grym. Jag köpte en brassestol då man va tvungen att fiska poolen mer än en gång och inte hade nån annan att fara till. Jäklar vad jag led i början. Men med öl och mat vid älven gick det och var trevligt fast på ett annat sett. Jag hade visst missat nåt i 25 år eller?. Nästa gång ska jag köpa en karpsäng :D. Jag hade gått från en supervass ensam laxfiskare utan sittstol till en värdelös social sittfiskare med stol...

Utloggad amebix

« Svar #97 skrivet: mars 07, 2015, 00:28:00 »
ibland måste man bara sitta ner en stund.......och med tanke på att man går omkring med sparkdräkt för typ 8000 så är det inte så dumt o ge fan i o sätta sej på en vass sten eller en stockjävel full med kåda........äh jag tror på taikonväska. klyktattare kan du va själv.

salmonmike

• Gäst
« Svar #98 skrivet: mars 07, 2015, 00:44:51 »
Annars kan man köpa billigare sparkdräkt och lägga lite mer på fisket, så kanske man får en hum om vad det handlar om. ;)

Utloggad amebix

« Svar #99 skrivet: mars 07, 2015, 01:20:59 »
lätt för nån som får grejjer kastade efter sej ;P  själv får man ju pynta i stort sett ful(l)pris för allt man skaffar. simms g4 vadarna är nog bästa köpet efter fittstuvningspöet.  skickade iväg dom på renovering med en order om strumpbyte och lite läkagekoll...fick tillbaka dom med nya strumpor och desutom hade dom goanissarna tamejfan tejpat om varenda söm på vadarna.  lätt värt 5 spänn.eller var det 8tusen .