Författare Ämne: Fiskelust, hur går vi vidare med det här...?  (läst 6866 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad rifle

• Antal inlägg: 2 145
  • Hårdrockare med flugspö!
    • http://www.rocket-roll.com/
SV: Fiskelust, hur går vi vidare med det här...?
« Svar #20 skrivet: november 29, 2012, 09:17:02 »
Det som jag saknar mest av allt här är att ingen skriver om sitt fiske de har/haft i sina sk. fiskadagböcker.
Det är absolut det roligaste att läsa.
Jag själv slutade skriva för att ingen annan skrev nåt, då kan jag lika gärna skriva i en vanlig pappersfiskebok.
Om man skulle göra fiskedagböckerna "osynliga" för gäster skulle det påverka nån att skriva mera?
What time is it? It´s time to rock not yet!

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 360
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #21 skrivet: november 29, 2012, 09:54:21 »
Det som jag saknar mest av allt här är att ingen skriver om sitt fiske de har/haft i sina sk. fiskadagböcker.
Det är absolut det roligaste att läsa.
Jag själv slutade skriva för att ingen annan skrev nåt, då kan jag lika gärna skriva i en vanlig pappersfiskebok.
Om man skulle göra fiskedagböckerna "osynliga" för gäster skulle det påverka nån att skriva mera?

Fiskedagböckerna saknar jag också, man behöver ju inte ha bäst fiske... bara roligt fiske, den enda som kämpar på oförtrutet är Thomas L vilket han förstås ska ha en stor eloge för...

jag själv har också underlåtit min fiskedagbok, visst har jag klämt in några inlägg, men sett till antalet fisketurer (säkert över 100 i år) så får jag skämmas!

Som du säger, om vi är fler som visar framfötterna så kanske det  drar med sig fler!
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #22 skrivet: november 29, 2012, 09:57:07 »
Träffar är aldrig fel. Varför inte en gäddträff i forsen Henka?

Du får fria händer att arrangera efter vilja och förmåga ;)

Skämt å sido så kan det ju definitivt vara läge till våren när det börjar dra ihop sig... Ska man vara lite seriös så är det väl efterleksgäddorna man ska sikta på... Fast det leks ju i minst två, förmodligen tre, omgångar här i älven så det kan vara svårt att tajma in bara efterleksgäddor... Men är man försiktig med de romstinna madamerna så....
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #23 skrivet: november 29, 2012, 09:57:53 »
Kul att det blir lite snurr i den här tråden, det är första gången som jag fått respons på en sån här hjärt- och lungräddningstråd, nu ser vi till att få snurr på detta :D
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #24 skrivet: november 29, 2012, 10:10:21 »
Jag testade att installera en "chat bar", tyvärr saknar den funktionen att gruppchatta, man kan istället skicka meddelanden till de medlemmar som är online...

Men vad tycker ni? Ska jag leta vidare efter en chatt där man kan chatta i grupp?
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad PerE

• Antal inlägg: 6
« Svar #25 skrivet: november 29, 2012, 10:46:25 »
Till er nya medlemmar så vill jag ställa frågan vad som fick er att ta steget att registrera er?
Till er som läser detta men ännu inte är medlemmar så skulle jag vilja fråga vad som gör att ni läser, men har valt att inte registrera er.

Hej
Jag är en av "de där" som läser men inte deltar i diskussionerna... Varför.. vet ej

Är inte Laxfiskare men har flugfiskat sen 1976...
Fiskar helst Öring/Röding i fjällmiljö...

PerE

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #26 skrivet: november 29, 2012, 10:49:42 »
Till er nya medlemmar så vill jag ställa frågan vad som fick er att ta steget att registrera er?
Till er som läser detta men ännu inte är medlemmar så skulle jag vilja fråga vad som gör att ni läser, men har valt att inte registrera er.

Hej
Jag är en av "de där" som läser men inte deltar i diskussionerna... Varför.. vet ej

Är inte Laxfiskare men har flugfiskat sen 1976...
Fiskar helst Öring/Röding i fjällmiljö...

PerE

Du är givetvis välkommen att smyga runt i kulisserna hur mycket du vill, men samtidigt så är du än mer välkommen att ta del I diskussionerna, så kul att du tagit bladet från munnen :)

Nu när du tagit detta steg är det bara att ta fram den stora sleven och röra om i grytan ;)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad rifle

« Svar #27 skrivet: november 29, 2012, 10:56:20 »

Nu när du tagit detta steg är det bara att ta fram den stora sleven och röra om i grytan ;)

Tror inte det finns nog stora slevar för att väcka det här gänget, jag har försökt med allt möjligt men ingen reagerar.
Inte ens när man snackar om att kasta långt får man svar  :loopis:

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #28 skrivet: november 29, 2012, 10:59:44 »
Tror inte det finns nog stora slevar för att väcka det här gänget, jag har försökt med allt möjligt men ingen reagerar.
Inte ens när man snackar om att kasta långt får man svar  :loopis:

Har du testat med att fråga hur det är att fiska med korta kast då?
eller lagom?

Kanske är det nåt annat man behöver göra, för inte ens uppdrag gransknings reportage om läget i östersjön renderade någon reaktion här :-\
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad rifle

« Svar #29 skrivet: november 29, 2012, 11:02:49 »
Det som ger mest reaktion i fiskevärlden verkar sorgligt faktiskt vara reklamationsärenden på saker som gått sönder  :haum:
Där blir alla uppeggade och folk ska hängas till höger och vänster.

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 965
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #30 skrivet: november 29, 2012, 13:13:13 »
Har du testat med att fråga hur det är att fiska med korta kast då?
eller lagom?

Kanske är det nåt annat man behöver göra, för inte ens uppdrag gransknings reportage om läget i östersjön renderade någon reaktion här :-\
Nä just, föll tillbaks 25 år då diskusionen går hög i maillådan.
Annars har jag bara fått spamm däri de senaste åren.
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Jussi

• Gäst
« Svar #31 skrivet: november 29, 2012, 14:43:09 »
Den här lurifaxen på bilden ser suspekt ut!  :rolleye:

Nu är det bara ett halvår av total jävla mörker  :dunk:

Längtar till midnatt solen på Lainio

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #32 skrivet: oktober 15, 2013, 16:32:04 »
Nu har vi haft en träff och det tyckte jag var mycket trevligt! :D

Nu är frågan vad vi kan använda det här mediet till för att kanske göra nåt nyttigt och vettigt.
Nåt som verkligen gör skillnad.
Tycker ni nåt eller ska vi bara falla tillbaks in i våra bajs å kaffetrådar?

När man träffar folk öga mot öga så verkar det åtminstone vid vissa svaga ögonblick att många kanske vill lite-lite mer??!!

Insamlingen till Görans minne blev ju ett sånt ögonblick. Pengar är inte så bara men kanske lite väl enkelt sätt?

Utloggad jakob

• Antal inlägg: 1 820
« Svar #33 skrivet: oktober 15, 2013, 18:18:18 »
Nu har vi haft en träff och det tyckte jag var mycket trevligt! :D

Nu är frågan vad vi kan använda det här mediet till för att kanske göra nåt nyttigt och vettigt.
Nåt som verkligen gör skillnad.
Tycker ni nåt eller ska vi bara falla tillbaks in i våra bajs å kaffetrådar?

När man träffar folk öga mot öga så verkar det åtminstone vid vissa svaga ögonblick att många kanske vill lite-lite mer??!!

Insamlingen till Görans minne blev ju ett sånt ögonblick. Pengar är inte så bara men kanske lite väl enkelt sätt?

Hehe..  :nudge:

Men allvarligt talat så har du ju en poäng. Det går ju att göra så mycket mer än att sitta i ett miniforum och prata skit och jag tycker också att det visade sig bra på en sån här träff.

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #34 skrivet: oktober 16, 2013, 13:21:24 »
Ja, frågan lever även om forumet ibland verkar döende :haum:

Vill vi något med det här?
Visst, vi visar vid enstaka tillfällen att vi vill och kan, bland annat genom de insamlingar vi gjort genom åren, men när det väl kommer till kritan, vad vill vi då egentligen? ???

Jag tycker som flera här innan i tråden, vi har nästan slut på ämnen att diskutera, och vi känner varann (de flesta gamla illrarna iaf) tillräckligt väl för att veta ungefär hur en diskussion kommer att gå till och sluta.
Det enda som överraskat mig i år är diskussionen live vars konklusion blev att Betis är blå så långbortiskogen ;D

Men visst vore det fint om vi kunde ha något att samlas runt i verkligheten, alla kanske inte kan delta i något verkligt projekt... Oavsett så vore det spännande om vi kunde jobba endera hands on, eller med att bilda opinion runt något fiske- eller miljöprojekt... Detta skulle förstås gå att begränsa över tid, dvs att vi sätter upp en tidsram för vad vi ska jobba med/för under det kommande året eller liknande
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #35 skrivet: oktober 16, 2013, 13:29:35 »
Ja, frågan lever även om forumet ibland verkar döende :haum:

Vill vi något med det här?
Visst, vi visar vid enstaka tillfällen att vi vill och kan, bland annat genom de insamlingar vi gjort genom åren, men när det väl kommer till kritan, vad vill vi då egentligen? ???

Jag tycker som flera här innan i tråden, vi har nästan slut på ämnen att diskutera, och vi känner varann (de flesta gamla illrarna iaf) tillräckligt väl för att veta ungefär hur en diskussion kommer att gå till och sluta.
Det enda som överraskat mig i år är diskussionen live vars konklusion blev att Betis är blå så långbortiskogen ;D

Men visst vore det fint om vi kunde ha något att samlas runt i verkligheten, alla kanske inte kan delta i något verkligt projekt... Oavsett så vore det spännande om vi kunde jobba endera hands on, eller med att bilda opinion runt något fiske- eller miljöprojekt... Detta skulle förstås gå att begränsa över tid, dvs att vi sätter upp en tidsram för vad vi ska jobba med/för under det kommande året eller liknande
Höddö!! :loopis:
Kunde vi inte börja med att Fiskelusten blev medlem /sponsor av Älvräddarna?
Måste va jävligt svårt att gilla flugfiske efter laxartad fisk SAMTIDIGT som man vill bygga ut alla vattendrag??!!
För mig känns det som ett microkrav att hata vattenkraftsutbyggnad , men jag kanske tror fel?

Kunde vara ett utgångsläge för vidare aktivitet/stöd/aktion/nånting.....

Utloggad Helljammer

• Antal inlägg: 1 250
« Svar #36 skrivet: oktober 16, 2013, 15:05:43 »
En god tanke, ang älvrädderi o sådant alltså. Personligen skulle jag gärna också ha något privat "hands on" fiskevårdsprojekt också, som avbräck från det som görs i jobbet.
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #37 skrivet: oktober 16, 2013, 15:15:56 »
En god tanke, ang älvrädderi o sådant alltså. Personligen skulle jag gärna också ha något privat "hands on" fiskevårdsprojekt också, som avbräck från det som görs i jobbet.

Jag tror vi är många som skulle vilja vara med och bidra till fiskens väl, problemet är väl att hitta ett ställe som ligger på lagom avstånd från Kiruna, Ålem, Forshaga, Varberg och Östersund.

Medelvärdet där blir väl Örebro - no can do ;D
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad amebix

• Antal inlägg: 668
« Svar #38 skrivet: oktober 16, 2013, 15:43:28 »
gävle!
fittstuvningshjärna!!!!!!

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #39 skrivet: oktober 16, 2013, 17:15:26 »
Lite krångligt att driva ett projekt när vi är så få och så utspridda. :zero: