Jag klipper texten ur en trådstart på edge för er som inte läser där.
Detta tar priset i dumhet av allt jag läst genom åren på forumen tror jag.

Killen bor i Kalmar förresten Betis.
Som titeln säger! Jag har möjlighet att fiska efter havsöring/lax i en älv på privat mark och efter markägarens villkor! Detta fiske får jag bedriva även under perioden oktober till november ut....
Vanligtvis på t.ex fiskeklubbars vatten är det fiskestopp vid 30 sept. Så är det nog på de flesta ställen.... Men men, skitsamma.... Jag har möjligheten iallafall! All fisk ska återutsättas, och hullingsfri krok är vad som gäller, ej använda håv, samt ej lyfta fisken från vattnet! Givetvis är huggkrok och liknande förbjudet med!
Så, några tips? Vilka flugor rekommenderar ni, ullsock, bombers, stora muddler (stk 4), eller vad tycker ni? Jag funderar själv på att testa en egen typ, lagom med hår, och där jag binder på en liten jiggsvans! Irriterar mig på en laxjävel för tillfället som vägrar att hugga, men har även sett en del havsöring stryka i området!
Flytlina med sjunktafs, eller intermediate lina och sjunktafs? Vattnet står ganska lågt än så länge! Så jag funderar på flytlina och sjunktafs endast!
Är begränsat med utrymme pga. träd och terräng, så kör på 12 fot spö #7 (nytt loop Cross S1), och en 30 gram klump på 7,6m. Sedan en Einarsson Invictus 8/10 rulle på det! Mitt Hardy HBX switch är tyvärr skickat på reparation för tillfället, annars hade jag kört med det (11 fot #7/8).
Har även beställt hem följande för att klara vädret, och bära packning! Bör komma med posten imorrn!
* Vision Vene Lumberjack
* Hooke Miramichi Puffy Vest
* Vision Aqua Weekend Pack 50L Black
* Sasta Comfort Underwear Set
* Guideline Fir Skin Wind Proof CGX Handskar
* Samt en jävla massa flugor, Ullsock, Muddler, Bomber, Usk Grub, Wolly buggers, Booobies, Poppers, och diverse andra streamers...........
* Sedan en skön mössa på det, Simms FREESTONE PANT (midjevadare), samt Simms Vapor vadarsko (gummi).
Funderar även över fisketeknik!
Kasta uppströms, låta flyta med och sedan ta hem i korta/långa drag, kasta snett nedströms ta hem. Kasta lite hur som, där jag tror fisken sitter och trycker, och ta hem flugan korta knyckar?

?
Vilken fluga tror ni är bäst att köra på?

Vilken tid på dygnet?
Tänker ej avslöja vilken älv jag ska fiska, för orkar inte med att träffa på en massa tjuvfiskare som eventuellt läser i tråden! Jag vill va ifred när jag fiskar!
Edited 4 hours ago by Fredde_90
Like