Författare Ämne: Höll på att demolera en Rulle under veckan.  (läst 635 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 832
  • Oooooaaaah!
Höll på att demolera en Rulle under veckan.
« skrivet: maj 15, 2020, 14:27:59 »
Hade köpt mig en beggad rulle fr. en i detta forum för ett antal år sedan.
Rullen är en Mogul #5..det är inte siffran för en #5 lina kan jag säga :nono:
Stenzel Made in Germany No 82141..tänkte enkelt byta till H-vevning(Onarerar inte ens med vänstern) :nono:
Höll på i en hel jävla dag för att få loss delarna...top "skruven" som håller fast veven t ex. ..jag har nästan demolerat rullen...
"Tänkte..HUR FAN KAN NÅTT SITTA SÅ HÅRT?"..tog i med en polygrip..det är en sorts kupol-mutter...med kuggliknande fläns..nu är dom INTE kugglika :nono:..
Det visade sig att den hade VÄNSTERGÄNG :spank:.....tror att jag bara behöver kasta om spärr-klackarna i rullen...finns inte lager att + att komma åt att ändra på..
MEN!! Hade dragit den jävla muttern så hårt..åt fel håll..men fan ta den som ger sig :p
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 697
  • Våga vägra!
    • Min presentation
SV: Höll på att demolera en Rulle under veckan.
« Svar #1 skrivet: maj 15, 2020, 14:29:00 »
Stenzel Made in Germany No 82141..tänkte enkelt byta till H-vevning(Onarerar inte ens med vänstern) :nono:
Höll på i en hel jävla dag för att få loss delarna...top "skruven" som håller fast veven t ex. ..jag har nästan demolerat rullen...
"Tänkte..HUR FAN KAN NÅTT SITTA SÅ HÅRT?"..tog i med en polygrip..det är en sorts kupol-mutter...med kuggliknande fläns..nu är dom INTE kugglika :nono:..
Det visade sig att den hade VÄNSTERGÄNG :spank:.....tror att jag bara behöver kasta om spärr-klackarna i rullen...finns inte lager att + att komma åt att ändra på..
MEN!! Hade dragit den jävla muttern så hårt..åt fel håll..men fan ta den som ger sig :p

Skål mekanikern :booze:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #2 skrivet: maj 15, 2020, 14:29:50 »
Sen hade den förra ägarn lyckats sno in typ 0.50mm nylon in i spolen..runt axeln..som satt fastkilad..minns jag :zero:
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #3 skrivet: maj 15, 2020, 14:49:14 »
Skål mekanikern :booze:

Jooo! ..men jag löste problemet..teknik!! kompenserar en med råstyrka!..som en sa engång i en korpmatch i fotboll..när han höll på att sparka av mig huvet..när jag själv försökte nicka..bort en boll ;D

Utloggad Balswinger

• Antal inlägg: 408
« Svar #4 skrivet: maj 15, 2020, 20:52:30 »

Jooo! ..men jag löste problemet..teknik!! kompenserar en med råstyrka!..som en sa engång i en korpmatch i fotboll..när han höll på att sparka av mig huvet..när jag själv försökte nicka..bort en boll ;D

Tar man bara i tillräckligt mycket blir felgängat rättgängat.  :yes:

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #5 skrivet: maj 15, 2020, 21:20:39 »
Tar man bara i tillräckligt mycket blir felgängat rättgängat.  :yes:

Det har du rätt i!!!... :yes:

Inloggad Betis

• Antal inlägg: 7 589
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #6 skrivet: maj 16, 2020, 08:01:44 »
En del passar bättre som loklagare än urmakare.  ....... :zero:
För dum för att förstå vetenskap?
Prova religion.....
Ännu dummare?
Då finns de ufos å aliens.
Å spöken.

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #7 skrivet: maj 16, 2020, 11:44:36 »
En del passar bättre som loklagare än urmakare.  ....... :zero:

Ja! Spett å slägga har fixat det mesta... :)

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #8 skrivet: maj 22, 2020, 15:16:53 »

Det sjuka är din IDIOT! ..NU..är den v-vevad :appel1: ..den var ju ställd för HÖGER VEVNING. :vissla:

Inloggad Betis

• Antal inlägg: 7 589
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #9 skrivet: maj 22, 2020, 15:27:01 »
Det sjuka är din IDIOT! ..NU..är den v-vevad :appel1: ..den var ju ställd för HÖGER VEVNING. :vissla:
Synd att du lyckats sabba den med dina yxenävar. Annars kunde jag köpt den av dig. Vevar med vänstern......
För dum för att förstå vetenskap?
Prova religion.....
Ännu dummare?
Då finns de ufos å aliens.
Å spöken.