Bara en rättelse: det är inte springaren det är en annan gammal profil. Laxarnas Prins heter den här. Den anonyme hemlige mannen och gurun.
Tråden slutade med att han blev ännu mer förbannad för att moderator Bigsalmon tog mitt parti och förklarade för honom att han bedrev dumheter.
I sin förnärmning skulle han avsluta sitt deltagande på edge. (Synd för oss underförstått)
Jag fick ungefär 1 pm i minuten stundtals i natt där han försökte hota med att han visste vem jag var, att han kände folk som tyckte jag var dum och att "min" fiskecamp var värdelös och att han kände folk som tyckte den var dålig, att han kände mina arbetskamrater etc. Att han skulle polisanmäla mig, oklart för vad.
Sedan drog han in sin sexuellt utnyttjade dotter helt utan minsta anledning och då tackade jag för mig.
Sinnessjuk, drogad eller kanonfull människa som fick total mental härdsmälta av att bli avslöjad.
Det sista som skrevs var att någon droppade hans namn, Tord Bånghäll, lärare på Peder Skrivares skola i Varberg och det är väl färdigt för honom att leka anonym besserwisser nu då.
Att jag skriver namnet beror på att han betett sig på ett sätt som fan är bland det värre jag sett på forumet och han förtjänar inte att sitta bakom anonymitet och gömma sig längre.
Jaja, det var ett mustigt fredagsnöje minsann!
Tack för rättelse, tusan vet hur jag blanda in nån annan...

Tack för redogörelsen för fortsättningen av kvällen, anade att det skulle sluta så...
Mig kallade ju han "min vän" även om han innan pratade om andra lallare som kom in i tråden, och det var ju bara jag som skrev i tråden då utöver er, även om jag inte berörde ert samtal utan bara påpekade hur illa han betedde sig så jag måste i alla fall få tillhöra kategorin "lallare"

För övrigt var dialogen om man ska rekommendera att spika att fiska lax i norrlandsälvarna en intressant fråga som det var värd att diskutera.
Det finns ett problem faktiskt i en del älvar, som riskeras förvärras om någon lallare basunerar ut att man inte ska boka norge (där han fiskar utan att vallfärda till norrlandsälvarna. Det börjar växa ett motstånd mot covidturism hos fiskerättsägare i vissa vatten som nog kan utvecklas illa.
Vi har en hel del diskussioner på jobbet ang coronamoralen, alla har ju en egen moralkompass, men jag köper att en person ser annorlunda på exemplevis på besöket på gym, och tycker det är ok, medan en annan slutat med det. Just att många slutade med gymmet gör ju att andra kan gå dit. De som gymmar gör inte som i fallet i edgetråden att dom försöker övertala andra att gymma i alla fall.
För övrigt sket jag även i försommarfiske i Byske fast jag har fiskekort och stuga vid älven. Det kändes som att jag kunde stå över det ett år som detta då det finns andra alternativ för mig, än att trängas i Byske på nåt av de få hotspotsen som finns i början på säsongen. Men hur andra gjorde lägger jag mig inte i. upp till var och en.
För övrigt ger jag tummen upp för en rejäl off-topicdialog i vinprovningstråden!!!