Forumnyheter:

Vårt senaste kåseri: Kära vadarskor av  Joakim 'Hjortmyrs' Karlsson

Huvudmeny

Lamson uppdaterar lågprismodellerna

Startat av Karl T, november 15, 2023, 17:25:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Karl T

Karl T

... en sak har jag lärt mig och det är att inte vara blyg beträffande storlek: fiskar man klass 6 är -7+ helt klart att föredra framför -5+.

Betis

Är väl inget fel å gilla sina grejer. :nono:
Särskilt inte om det är så billiga rullar som dom här.
Sen är det natt å dag här jämfört med kanten, här finns ingen såld hora som får betalt för å pimpa grisar.  ::)

Ärligt tycker jag väldigt illa om det där influenser-lurendrejeriet.. :betis:

Rent principiellt alltså, inget personligt mot nån.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Karl T

Har inget emot influensers så länge man är öppen med vilka samarbeten man har – annars tror ju junisar att man har finkammat marknaden efter det bästa, och det är heller ej lagligt.

Här tror jag dessutom att det handlar om väldigt magra samarbeten då det konsekvent rör sig om märken med låga tillverkningskostnader som är generösa med giveways alt säljer till inköpspris vilket Flyfish Europe aldrig skulle göra (Orvis, Loomis, NAM, Loop, etc).

Betis

Men det är svårt för gemene man å skilja på en test och ren reklam.
Ofta väldigt utstuderade presentationer.
I am the real one.

Ismo

Problemet med dessa "STOR"spolade rullar ..är!...det kan ´/blir besvärligt med plats för backing å lina..kanske skjutlina oxå...beroende på vad en vill :hmm:
Minns nog att tanken var fr 1:a början var....att en skulle kunna veva in linan snabbare...
Tror LOOP ..körde med detta (i sin Reklam)..med  G Andersson.
..sen den O-bromsade rullen LOOP....tappade en Lax rejält 10+..sen sålde jag jag skiten. :) ...en 3W var det..en Norrman köpte den.

Betis

Citat från: Ismo skrivet november 16, 2023, 05:01:51Problemet med dessa "STOR"spolade rullar ..är!...det kan ´/blir besvärligt med plats för backing å lina..kanske skjutlina oxå...beroende på vad en vill :hmm:
Minns nog att tanken var fr 1:a början var....att en skulle kunna veva in linan snabbare...
Tror LOOP ..körde med detta (i sin Reklam)..med  G Andersson.
..sen den O-bromsade rullen LOOP....tappade en Lax rejält 10+..sen sålde jag jag skiten. :) ...en 3W var det..en Norrman köpte den.
Den här ser det ut att vara broms på. Är nog större än en 3w. Fluglinan krullar sig inte så mycket Heller. Fireline som backing.
I am the real one.

Karl T

Lägger man sig inte i övre delen av klass så t ex 6 på en 4-6-rulle så funkar de bra.

Gillar att Loop har en klass per rulle, man ser inte det så ofta. Galvan också.

Eller så tar man Danielsson som inte snålar med utrymme i rätt klass.