Forumnyheter:

Fiskelust foruminfo Här finns kortfattad och enkel information om vÃ¥rt forum.

Huvudmeny

En älgs irrfärder...

Startat av MADMOOSE, april 02, 2007, 15:37:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ismo

Citat från: MADMOOSE skrivet november 14, 2022, 07:24:43
Vi återvände till infalls-platsen och det gjorde vi rätt i!  :D Förbaskat trevlig helg!

En Älg? :o

Henka

Citat från: MADMOOSE skrivet november 14, 2022, 07:24:43
Vi återvände till infalls-platsen och det gjorde vi rätt i!  :D Förbaskat trevlig helg!

Gôtt!
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

MADMOOSE

Balswinger

Det är måndag morgon och en gädda på kroken.  :D

Betis

I am the real one.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet november 14, 2022, 10:55:12
Ni verkar haft det fint!!!

En riktigt bra resa på många sätt. 👍🏻

MADMOOSE

En isande frånlandsvind mötte oss på premiär morgonen. Fem kast sen gav jag upp och gick å drack kaffe istället. Efter en stund i lä bakom en sten så testade vi igen då tempen kravlat sig över nollan iallafall. Första stället gav inget så vi käkade soppa och tog en öl innan vi åkte å kollade på Himleån. Högt vatten men vi viftade lite när vi ändå var där. Sen var det dags för hemmaplan och där blev det tillslut en rätt fin 55:a följd lite senare av en ärkebesa. All in all en fin dag.

MADMOOSE

55a.jpg

MADMOOSE

Henka

Citat från: MADMOOSE skrivet april 03, 2023, 10:30:10En isande frånlandsvind mötte oss på premiär morgonen. Fem kast sen gav jag upp och gick å drack kaffe istället. Efter en stund i lä bakom en sten så testade vi igen då tempen kravlat sig över nollan iallafall. Första stället gav inget så vi käkade soppa och tog en öl innan vi åkte å kollade på Himleån. Högt vatten men vi viftade lite när vi ändå var där. Sen var det dags för hemmaplan och där blev det tillslut en rätt fin 55:a följd lite senare av en ärkebesa. All in all en fin dag.
:tadaa: :yeah:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Balswinger

MADMOOSE

Ibland går men en hel dag utan ett endaste hugg. Ibland skrubbar man altan en hel dag och får en timme över för fiske och får sex st... ;)

Ismo

Citat från: MADMOOSE skrivet april 09, 2023, 19:01:07Ibland går men en hel dag utan ett endaste hugg. Ibland skrubbar man altan en hel dag och får en timme över  och får sex ;)

:booze:

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet april 09, 2023, 19:01:07Ibland går men en hel dag utan ett endaste hugg. Ibland skrubbar man altan en hel dag och får en timme över för fiske och får sex ... ;)
Så kvinnan din släppte äntligen till???? :o
Grattis!!! :D
I am the real one.

MADMOOSE

Det har börjat kläcka i lokala ån. En del bäcksländor men även små grå dagsländor. Såg en liten öring som steg och tog en kläckare. Kunde inte motstå så jag la ut en fluga och den tog direkt. Den var säkert 15 cm men gladde som en stor! En bra lunch helt enkelt.  :)

MADMOOSE

Får ni strålande fiske idéer ibland när ni sitter å har "tråkigt" på jobbet? Jag fick en i våras som jag delade med en vän. Vad tror du om att glida ner för Viskan i våra flytringar? Parkera en bil vid mynningen och så kör vi uppströms med en annan och sjösätter ringarna där. Igår sprang jag på denne vännen som direkt sa. Jävla vind som blåser hela tiden. Inget hö fiske väder direkt men vad tror du om det där med flytringarna nerför Viskan idag? Tja va f-n vi testar. Vad tror du sa han skall vi börja uppe vid Åsbro? Njaaa kanske lite långt. Klockan är ju ändå 15. Och var? Fram med Google Map och vi hitta en plats där vägen gick nära. Vi såg framför oss hur vi skulle sakta glida neråt mot bil 1 på ett par timmar... Men så var det ju den där vinden... Den som blåste rätt friskt rakt västligt igår... och hur rinner ån? Jo öst till väst...gled vi sakta nedströms? Näpp vi seglade istället sakta uppströms BORT från bil 1!!  ;D  ;D Bara att packa in allt igen och hitta en sjö istället. 😘

Balswinger

Citat från: MADMOOSE skrivet juli 26, 2023, 12:11:22Får ni strålande fiske idéer ibland när ni sitter å har "tråkigt" på jobbet? Jag fick en i våras som jag delade med en vän. Vad tror du om att glida ner för Viskan i våra flytringar? Parkera en bil vid mynningen och så kör vi uppströms med en annan och sjösätter ringarna där. Igår sprang jag på denne vännen som direkt sa. Jävla vind som blåser hela tiden. Inget hö fiske väder direkt men vad tror du om det där med flytringarna nerför Viskan idag? Tja va f-n vi testar. Vad tror du sa han skall vi börja uppe vid Åsbro? Njaaa kanske lite långt. Klockan är ju ändå 15. Och var? Fram med Google Map och vi hitta en plats där vägen gick nära. Vi såg framför oss hur vi skulle sakta glida neråt mot bil 1 på ett par timmar... Men så var det ju den där vinden... Den som blåste rätt friskt rakt västligt igår... och hur rinner ån? Jo öst till väst...gled vi sakta nedströms? Näpp vi seglade istället sakta uppströms BORT från bil 1!!  ;D  ;D Bara att packa in allt igen och hitta en sjö istället. 😘

Va bra att du testar dessa idéer först, och rapporterar här innan vi får för oss att göra det.  :D