Författare Ämne: älvdalen  (läst 2218 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

säta

• Gäst
älvdalen
« skrivet: maj 13, 2007, 20:19:07 »
nån som har tips på flugor till helgen ???

åker dit onsdag-senast söndag :lumber: :booze: :booze:

flinken

• Gäst
SV: älvdalen
« Svar #1 skrivet: maj 13, 2007, 22:44:24 »
Det som brukar kläcka den här tiden på året är små gråoliva dagsländor strl 18-16. Så små grå klinkhammers eller flinken funkar alldeles kanon! ska själv runt och fiska lite på premiären tänkte jag. helgen blir lite full tror jag, mkt som händer på centret runt flugfiskets dag.

Mvh
Magnus

Uigeadail

• Gäst
« Svar #2 skrivet: maj 13, 2007, 23:58:13 »
Så här såg dom ut idag..... :yeah:

säta

• Gäst
« Svar #3 skrivet: maj 14, 2007, 10:25:08 »
Det som brukar kläcka den här tiden på året är små gråoliva dagsländor strl 18-16. Så små grå klinkhammers eller flinken funkar alldeles kanon! ska själv runt och fiska lite på premiären tänkte jag. helgen blir lite full tror jag, mkt som händer på centret runt flugfiskets dag.

Mvh
Magnus

okej, hur ser flinken ut ???

kommer nog förbi centret någondag och tjötar lite skulle jag tro :smulaimuchen: :booze: :booze:

säta

• Gäst
« Svar #4 skrivet: maj 25, 2007, 11:55:10 »
blev bara 2 timmars fiske :appel1: :booze:

Perry

• Gäst
« Svar #5 skrivet: maj 25, 2007, 11:58:58 »
Så här såg dom ut idag..... :yeah:

Vasslända måntro?

säta

• Gäst
« Svar #6 skrivet: juni 07, 2007, 17:16:07 »
på tisdag åker jag upp :booze: :booze:

ska antagligen vara där tills på söndag :looney:

Wolfis

• Gäst
« Svar #7 skrivet: juni 07, 2007, 18:01:53 »
Kommer upp på Torsdag  :appelidiket:

säta

• Gäst
« Svar #8 skrivet: juni 07, 2007, 18:02:39 »
perfekt :smulaimuchen:

ska du bo på campingen ???

flinken

• Gäst
« Svar #9 skrivet: juni 10, 2007, 09:42:11 »
Ja jag e på centret nu å jobbar. va ute igår nu när vulgatan kläcker och lyckades få 2 små öringar på 9 hg styck. men jävlar så kul det är. så har jag kontaterat att duns och spinners inte är bra att fiska med vid vulgatafiske. spinners rockar! så fick jag en abborre oxå, en halvfin på ca 3 hg.

men näe vill ha gul forsslända nu. borde komma igång vilken dag som hellst nu. har kommit lite som är antingen Aurivillii eller Dalecarlica. såg den bara som hastigast så jag hann inte artbestämma den. ska ta å inhandla en fjärilshåv!

Wolfis

• Gäst
« Svar #10 skrivet: juni 10, 2007, 10:15:08 »
Låter bra det ...

Syns å hörs till helgen  :lumber:

säta

• Gäst
« Svar #11 skrivet: juni 11, 2007, 21:21:57 »
Ja jag e på centret nu å jobbar. va ute igår nu när vulgatan kläcker och lyckades få 2 små öringar på 9 hg styck. men jävlar så kul det är. så har jag kontaterat att duns och spinners inte är bra att fiska med vid vulgatafiske. spinners rockar! så fick jag en abborre oxå, en halvfin på ca 3 hg.

men näe vill ha gul forsslända nu. borde komma igång vilken dag som hellst nu. har kommit lite som är antingen Aurivillii eller Dalecarlica. såg den bara som hastigast så jag hann inte artbestämma den. ska ta å inhandla en fjärilshåv!

härliga nyheter :yeah: :flyguy:

hade hört rykten om att vulgatan redan hade kläckt färigt där... :sowhat:

men imorgon kväll SKA jag fiska harr :looney: :appelidiket:

flugdan

• Gäst
« Svar #12 skrivet: juni 11, 2007, 21:34:57 »
Jaha du Säta, jag tänkte att du kan rigga husvagnen medans jag går ner och fiskar. Det är ju inte mer än rättvist eftersom jag ska köra dit  :yes:

Snart är det dags att åka iallafall, bara går och trampar nu.

/Danne

P-A

• Gäst
« Svar #13 skrivet: juni 11, 2007, 21:38:23 »
Vi syns där.
 ;D ;D

säta

• Gäst
« Svar #14 skrivet: juni 12, 2007, 13:10:59 »
Jaha du Säta, jag tänkte att du kan rigga husvagnen medans jag går ner och fiskar. Det är ju inte mer än rättvist eftersom jag ska köra dit  :yes:

Snart är det dags att åka iallafall, bara går och trampar nu.

/Danne

jag tycker vi riggar vagnen imorgon :pussjiggo: annars sätter vi bikare på det :nudge: :tadaa:

så går vi båda ner och fiskar idag :smulaimuchen: medans han sätter upp fortältet :sowhat:

säta

• Gäst
« Svar #15 skrivet: juni 12, 2007, 13:11:34 »