Författare Ämne: "LAXEXPRESSEN"  (läst 2324 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lakselva

• Antal inlägg: 206
"LAXEXPRESSEN"
« skrivet: juli 12, 2007, 22:50:59 »
I morgon rullar bilen mot Finnmark 192 mils enkel resa, tar ett break i Haparanda
återkommer med rapport.Skall bara fixa en tand  som inte vill åka med imorgon bitti.
MVH

Lakselva (och Stabbur) :yeah:

Utloggad TG

• Antal inlägg: 1 984
  • Arte Et Marte
SV: "LAXEXPRESSEN"
« Svar #1 skrivet: juli 12, 2007, 22:53:03 »
I morgon rullar bilen mot Finnmark 192 mils enkel resa, tar ett break i Haparanda
återkommer med rapport.Skall bara fixa en tand  som inte vill åka med imorgon bitti.
MVH

Lakselva (och Stabbur) :yeah:

Gott..! Jag drar om 2 veckor.  :D
When April showers bless the hills
Take yourself and your fly rod away
Where anvil clouds court the skies
Find streams flowing clear, like Tanqueray

Utloggad Thomas L

• Antal inlägg: 6 892
  • snart så
« Svar #2 skrivet: juli 12, 2007, 23:01:35 »
Ha de, det hade jag :)
Ja ha de gärna lite mer än jag hade :yes:
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

sasse

• Gäst
« Svar #3 skrivet: juli 13, 2007, 07:18:28 »
Jag och frugan drar dit och till Tana om 3 veckor.
Skitfiske på dig och skriva gärna hur det går.

Mvh sasse

sasse

• Gäst
« Svar #4 skrivet: augusti 09, 2007, 12:20:52 »
Hur gick det?

Vi åker i morgon.

MVh Sasse

Utloggad lakselva

« Svar #5 skrivet: augusti 09, 2007, 20:39:24 »
Det gick trögt för mig o Lasse, vi fick 1 lax o ett par bommar på 10 ganska hårda
pass i älven under 8 dagar, mycket harr fick vi på zon 4 men det var ju inte riktigt  dem vi var ute efter.En del stor fisk kom ändå upp under vår tid däruppe den största jag såg vägde 14,8 kg. Ett par dagar innan vi kom fick en lokal gutt en på 17,5 kg på enhands.
Såg på fångstbörsen att det kommit nya steg nu i början av augusti, en finne
plockade tre över 7 kg. på samma dag, åker ni dit prova zon 2 o 3 om ni är ute efter lax zonerna 1 o 4 börjar bli bra på sjöörrreten såg jag, parkera husbilen går bl.a. vid holmen bro om ni skall pröva fisket på zon 1 eller 2.
Det säljs bara 12 kort på varje zon/dygn så trängsel är inget bekymmer.

Skitfiske

Jan Johansson

sasse

• Gäst
« Svar #6 skrivet: augusti 10, 2007, 07:57:07 »
Det gick trögt för mig o Lasse, vi fick 1 lax o ett par bommar på 10 ganska hårda
pass i älven under 8 dagar, mycket harr fick vi på zon 4 men det var ju inte riktigt  dem vi var ute efter.En del stor fisk kom ändå upp under vår tid däruppe den största jag såg vägde 14,8 kg. Ett par dagar innan vi kom fick en lokal gutt en på 17,5 kg på enhands.
plockade tre över 7 kg. på samma dag, åker ni dit prova zon 2 o 3 om ni är ute efter lax zonerna 1 o 4 börjar bli bra på sjöörrreten såg jag, parkera husbilen går bl.a. vid holmen bro om ni skall pröva fisket på zon 1 eller 2.

Skitfiske

Jan Johansson

Vad det i Lakselv eller Stabburs?

Mvh Sasse

Utloggad lakselva

« Svar #7 skrivet: augusti 10, 2007, 10:26:56 »
Lakselva

sasse

• Gäst
« Svar #8 skrivet: augusti 10, 2007, 10:37:00 »

Utloggad TG

• Antal inlägg: 1 984
  • Arte Et Marte
« Svar #9 skrivet: augusti 11, 2007, 14:56:34 »

Skitfiske

Jan Johansson

Börjar tro att jag drömt om mina försök i den skitälven.
Såg knappt en fisk trots nästan 4 dygns hårt fiskande. Och vi var 4 st som fiskade.

Det steg ingen fisk, det var vad alla sa. Hörde talas om några enstaka färgade fiskar som tagits, men såg inte någon som fick eller bar på fisk en endaste gång.

Vi fiskade Zon 3, lyckades aldrig få kort till de andra zonerna.

Fiskade även Stabbur, en älv jag gillade, med vad det verkade oändligt med kanonpooler. Där såg vi lite fisk, men lyckades inte ta någon där heller.

Så här efteråt, så skulle vi lagt mer tid vid Stabbur.

En liten passus,,,, enligt de som "kan" Lakselva,, så visar sig fisken där nästan aldrig. Jag börjar fatta varför  :p
When April showers bless the hills
Take yourself and your fly rod away
Where anvil clouds court the skies
Find streams flowing clear, like Tanqueray

Utloggad lakselva

« Svar #10 skrivet: december 01, 2007, 19:35:29 »
Börjar tro att jag drömt om mina försök i den skitälven.
Såg knappt en fisk trots nästan 4 dygns hårt fiskande. Och vi var 4 st som fiskade.

Det steg ingen fisk, det var vad alla sa. Hörde talas om några enstaka färgade fiskar som tagits, men såg inte någon som fick eller bar på fisk en endaste gång.

Vi fiskade Zon 3, lyckades aldrig få kort till de andra zonerna.

Fiskade även Stabbur, en älv jag gillade, med vad det verkade oändligt med kanonpooler. Där såg vi lite fisk, men lyckades inte ta någon där heller.

Så här efteråt, så skulle vi lagt mer tid vid Stabbur.

En liten passus,,,, enligt de som "kan" Lakselva,, så visar sig fisken där nästan aldrig. Jag börjar fatta varför  :p
Kollade statistiken och såg att fångsterna nästan ökat med 50% mot 2006
och det också den vecka jag var där man undrar vem tog fisken? ::)