Författare Ämne: 72 st Tält...  (läst 17367 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 664
  • Oooooaaaah!
SV: 72 st Tält...
« Svar #120 skrivet: augusti 30, 2008, 12:00:38 »
Man blir bara trött och besviken när man läser hur folk beter sig som svin i vildmarken.
Ska det vara så fb svårt att sätta en tändsticka mot skithuspappret och stampa en burk platt och
lägga i soppåsen ?
Kanske skulle det vara bäst för alla att man fick vara tvungen att gå om man skulle ut till fjälls,
dvs förbud mot all motortrafik i fjällen för privatpersoner.

Precis!...vi borde endast bara få gå,då lär packningarna minska avsevärt :hmm:
Knappast nån släpar med sig 1-2st flak öl då...+ övrigt skit som tas med som "extra" packning. :zero:
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

troutfisher

• Gäst
« Svar #121 skrivet: augusti 30, 2008, 13:22:44 »
hålelr fullständigt med ismo i detta fallet. kvotering lösaer inte allt, och dom som sköter sig blir lidande. och det skulle ju vara fördjävligt om hans arbetskompis inte skulle få fiska 45 året i  rad, det tycker jag faktiskt.

jag lägger skulden helt på helikopterföretagen som pumpar ut fiskare och skiter i vattnet och området bara för att tjä'na maximalt med pengar, det är dom man skall kvotera. kanske införa nån slags flyglicens till vissa områden skulle vara lösningen. kanske ge dom typ 1 kort i veckan dvs 1 flygning i veckan,, det skulle göra susen. :yeah:

Utloggad rifle

• Antal inlägg: 2 216
  • Hårdrockare med flugspö!
    • http://www.rocket-roll.com/
« Svar #122 skrivet: september 09, 2008, 14:05:47 »
Igår såg jag kanal 4+ program från rautasälven från förra säsongen av fiskedrag, man fattar varför folk vill det efter att sett det programet. Vackert så man svimma och stor fisk.
Nåt systembolaget borde införa är fiskesprit och fiskeöl som levereras i brännbara pappförpackningar, så man slipper se alla tomburkar och systemflaskor folk lämnar efter sig.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Utloggad Torneus

• Antal inlägg: 904
« Svar #123 skrivet: september 09, 2008, 16:39:58 »
Precis!...vi borde endast bara få gå,då lär packningarna minska avsevärt :hmm:
Knappast nån släpar med sig 1-2st flak öl då...+ övrigt skit som tas med som "extra" packning. :zero:

Måste man gå, så tar man inte med sig öl.
Då blir det till att bära sprit.
Snart är det midsommar, då vänder det

Utloggad rifle

« Svar #124 skrivet: januari 02, 2009, 14:08:43 »
Nu är det väl slut på så många tält i en del av de områdena som jag hörde i början på veckan.

http://www.youtube.com/watch?v=9dxC5m04ZcM&feature=related

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #125 skrivet: januari 02, 2009, 14:54:46 »
Det är ju lätt, ingen söder om kiruna kommuns gräns..får fiska där..då är 99% borta ;D
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad rifle

« Svar #126 skrivet: januari 02, 2009, 14:56:03 »
Det är ju lätt, ingen söder om kiruna kommuns gräns..får fiska där..då är 99% borta ;D

Jag hörde att beslut att lägga den i träda hade tagits, vet ej om det är sant dock.

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #127 skrivet: augusti 28, 2009, 20:06:46 »
En kan ju undra vart Guidningarna leder till? ..

Träffade på en kvinna i dag på väg till en älv, hon berättade om sin stuga som hon har högt upp i systemet.
I sommar så hade ett guidbolag skickat ett gäng sörlänningar över älven vart hon har sin stuga.
T & M PIZZA!!! ..hade visst levererats åt gänget FLUGfiskare en dag...
Nåväl...hon återkom till stugan sin några dagar efter det, ..hon kunde se att hennes utedass hade "lånats" ...ibland inte, för det var skithögar runt stugan oxå.
Sen hade dom rensat bort buskar vid älvsstranden(rejält) ...antagligen för att dom var i vägen :hmm:...
Jag sa rakt av åt henne att anmäla det hela...
"joo..tänkte det först!" sa hon..
Tänk INTE! ..gör det sa jag. :zero: