Ursäkta trådkapningen...
Men det är dags att köpa ny klippare, den åkbara med rasad växellåda som bara vill gå bakåt och i allmänhet krånglar med ALLT ska få gå till de sälla jaktmarkerna.
Stiga verkar ni inte så nöjda med.
Klippo verkar vara något som är bra - men dyrt.
Partner då, är deras maskiner nåt att ha, eller är det lika bra att fläska i dubbla priset direkt å köpa en klippo? 
Gör Klippo åkbara?
Det är väl inget större fel på Stiga? Jag funderar på att köpa en ny Stiga. 
Partner och Stiga har väl en klar "consumer"-profil medan Klippo är mera för "proffs" eller "halvproffs". Så det är väl bara att du bestämmer dig för vilket fack du vill tillhöra? Hur mycket du tänkt använda maskinen kan ju spela en viss roll också...
Om man inte tyckar att det är något större fel när knivarna flyger omkring i hela trädgården eller när man får byta motor och drivning en gång om året så är det klart inga större fel.
Eller att dom är lättstartade när en tvungen å använda choke trots att den gått i en timme.
Kanongrejer

6500 spänn kostade min för fyra ¨år sedan.
Billigt?
De här är ju faktiskt något som går å resonera om.
1.
Man kan köpa något billigt som går några sässonger, sen rostar upp å så kastar man skiten. Man hinner inte börja reta sig på dyngan.
2.
Man kan köpa något dyrt som på pappret å enligt prislappen verkar vara bra som fan men som också går sönderft efter ett fåtal sässonger å då är de så dyrt så man måste reparera för dyra pengar.
3.
Man kan köpa något dyrt med erkänd hög kvalitet och hoppas på att just mitt exemplar blev väl ihopsatt å gräsklipparn går problemfritt nästan hela livet.
Grannen har en sån, en Klippo, men han var mer nöjd med funktionerna hos hans gamla Stiga.
Likaså med mig, Stigan är smartare och enklare att klippa med, att tömma uppsamlaren och det är bättre med bakhjulsdrift än framhjulsdrioft.
Men dom är ju så han där nere med hornS dåliga Stiga...

4.
Man letar reda på någon "bra" begagnat för en vettig peng av nån som ledsnat på å bo i hus.
Jag vet faktist inte vad som är bäst, men en ny klippare ska vi köpa.
Ångest....

Det är alltså inte garranterat säkert man blir nöjd med en Klippo, även om de håller.
Hondamotorer säger en del är bra.