För oss med fiskelust > Fiskedagbok

Anders fiske

(1/14) > >>

AnderS:
Efter att för börjat fiska lax (igen) med en i mina ögon fenomenal statistik (1 lax varannan fiskedag i billiga kortvatten) var det bara att fortsätta rida på framgångsvågen. Sista helgen i maj provade jag för första gången att fiska en dag Lögde. Mycket snack om trängsel, otrevliga fiskare och högt vatten. Nåja, fick väl vända några gånger där det var fullt men tyckte nog jag fick fiska relativt ostört. Dagen slutade men en tjockis på 86 cm som efter en vild kamp kunde landas så premiären får anses godkänd och statistiken höll i sig.
Trevlig älv i alla fall även om det var lite väl mycket folk för min smak egentligen.

Grattis!  :looney: Tycker mig känna igen poolen  :sowhat: :vissla:

//age

AnderS:
Nästa tur gick till grannlandet i väst. Vi kom fram till i stort sett perfekt vattenstånd och fisk hade tagits trots att det var riktigt kallt i vattnet. Ganska omedelbart började det regna vilket gjorde att älven blev nyponsoppa och steg från 150 till 350 kubik. Vi nötte på vårat dygn i alla fall eftersom det trots allt kändes rätt. Kul att vara tillbaka i alla fall och trevligt med sällskap. Anders axel höll också så det blir förhoppningsvis fler turer för oss framöver  :yes:

AnderS:
Tackar, inte helt okänt ställe nej...  :vissla:

Henka:
Snygg fisk :D

Grattis!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion